Kilőtt a román és a bolgár újautó-piac áprilisban
Magához tért az Európai Unió újautó-piacra, pluszban zárta az áprilist
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyarország ezúttal is az élmezőnyben végzett az áprilisi EU-s új autó eladásokat figyelembe véve, de Bulgária és Románia növekedésével nem tudta felvenni a versenyt.
A legnagyobb növekedést produkáló EU-s tagállamok
Ország | Növekedés (%) | 2023. április (db) | 2024. április (db) | |
1. | Ciprus | +105,4 | 783 | 1608 |
2. | Bulgária | +51,3 | 2804 | 4243 |
3. | Románia | +34,6 | 9865 | 13 276 |
4. | Görögország | +31,3 | 10 239 | 13 445 |
5. | Lengyelország | +25,1 | 35 486 | 44 386 |
Jelentős visszaesést egyetlen országból sem jelentettek, Finnország csupán 15,7 százalékos mínuszt produkált, de ez is elég volt a negatív leghez. A skandináv államot Málta követi (-14,1%), míg az észt újautó-piac 9,8 százalékos visszaesése a harmadik legrosszabb volt az EU-ban.
A legnagyobb visszaesést produkáló EU-s tagállamok
Ország | Visszaesés (%) | 2023. április (db) | 2024. április (db) | |
1. | Finnország | -15,7 | 7305 | 6156 |
2. | Málta | -14,1 | 953 | 819 |
3. | Észtország | -9,8 | 1923 | 1734 |
4. | Lettország | -7,4 | 1626 | 1505 |
5. | Írország | -3,9 | 8912 | 8525 |
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, Magyarország 21,4 százalékos fellendülést regisztrált, ezzel az élmezőny felé tendál az EU-n belül. Itthon a hibrid autók voltak a legnépszerűbbek, majdnem a forgalomba helyezett autók felét teszik ki. Némiképp az európai trendekkel szembemenve csak a második helyen szerepelnek a benzines járművek (30,1 %), a dízelmotoros autók jelentős különbséggel csak a harmadikak (12,3 %). Az elektromos és plug-in hibrid modelleknek hazánkban nagyjából egyforma szeletet vágnak ki maguknak a képzeletbeli tortából: előbbi 6,9 százalékot, utóbbi pedig 4,7-et. Érdekesség azonban, hogy tavaly áprilishoz mérten a villanyautók iránti kereslet 78,9 százalékkal nőtt, ez pedig a legnagyobb az összes hajtástípus közül.
A legkelendőbb modellek az Európai Unióban 2024 áprilisában
Modell | Növekedés (%) | 2023. április (db) | 2024. április (db) | |
1. | Dacia Sandero | +37,1 | 18 111 | 24 835 |
2. | Volkswagen Golf | +65,1 | 13 077 | 21 592 |
3. | Renault Clio | +23,8 | 15 598 | 19 310 |
4. | Volkswagen T-roc | +16,2 | 16 540 | 19 225 |
5. | Peugeot 208 | + 18,2 | 14 617 | 17 273 |
Hihetetlen, hogy a Golf mennyire kapaszkodik még mindig, úgy látszik, sosem szabad leírni, én is megtettem már, hiba volt…
Aki hajlandó árat csökkenteni annak lesznek eladásai is. Idénre úgy néz ki véget ért a csúcsprofitok kora az autógyártók számára, mikor rádió nélküli fapados változatokért is listaár+1000 €-t lehetett elkérni. Gyorsan fog változni a kereskedők attitűdje ahogy telnek a raktárak és nő a nyomás rajtuk, hogy minden áron rámelegítsenek a vevőkre valamit. Sajnos biztos lesz pár kis cég is aki befinanszíroz egy nagy készletet jó drágán év elején, majd év végére 20%-al kevesebbet ér, reméljük van annyi bölcsesség a többségben, hogy az ügynöki modell felé mozdul.