A Seven 485 nevében szereplő szám a 485 lóerő/tonnára utal, ami teoretikus, mindkét érték nagyjából felét tudja a Caterham
Európa ezen részén túlságosan furcsa és drága játékszernek tűnik a Caterham, noha hazájában komoly rajongótábora van a manufaktúrának. A modell a Lotus Seven típusból eredeztethető, ami 1957-ben tartotta bemutatóját. Az eltelt közel 70 évben mit sem változott a koncepció, sallangmentes, kizárólag a vezetési élményre koncentráló modellek gördülnek ki a brit műhelyből. Ehhez a szemlélethez jól passzol az egyszerű, pörgős szívómotor, azonban ennek most vége.
Néhány apró részlet utal arra, hogy ez bizony az utolsó legyártott példányok egyike
A Caterham Seven életpályája nehezen bontható generációkra, inkább a meglévő konstrukció folyamatos fejlesztésével lesznek egyre jobbak és korszerűbbek az egyes modellváltozatok. A Seven 485 2014 óta kapható, az 560 kilós autót egy kétliteres Ford motor mozgatja 228 lóerővel. A minimális tömeghez bőven elég ekkora teljesítmény, a százat 4,1 másodperc alatt futja, a végsebesség 224 km/h. Hiába a maroknyi darabszám, a Caterham sem kerülheti ki a szabályokat, így most egy 85 példányos Final Edition int búcsút a Ford motornak.
A váltó ötfokozatú kézi, a diffi részlegesen önzáró
A sima 485 60 példányban készül, normál és nagyméretű karosszériával is választható. Az autó különlegességét a speciális árnyalatok és a búcsúszériára utaló feliratok hivatottak biztosítani. A 485 CSR 25 darabos szériát kap, a drágább változat csak a nagyobb kasztnival készül, a hátsó felfüggesztés független, a kerekek 13 helyett 15 colosak. Emellett elől hűtöttek tárcsafékek, az első rugókat pedig a karosszéria takarja. Az utolsó kiadás már rendelhető, az alapár átszámítva 26 millió forint.