Kettőre bővült a Mercedes-AMG nyitott tetős kínálata

Csak két lehetőség van, ha gyors kabriót szeretnénk a Mercitől, az AMG CLE 53 az újabbik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Várható volt, most be is következett: közepes szintű AMG-verzióval bővül a Mercedes-Benz CLE kabrió kínálata.

Racionalizáláson esett át a Mercedes-Benz sportautókból álló kínálata. Az AMG GT mellett elérhető volt az SL, valamint a C-, illetve E-osztály kétajtós változata is, ráadásul az SL-t kivéve mindegyikből volt kupé és kabrió is. Nos, ma már a GT-ből csak kupé van, az SL kizárólag kabrió, a másik két modellt pedig eggyé gyúrták, ez lett a CLE - de ebből szerencsére készül kupé és kabrió egyaránt. Most az utóbbi kapta meg jelenlegi csúcsváltozatát, az AMG CLE 53 4MATIC+-t.
Hirdetés
A nyitott tetős CLE közepes AMG-változata (elvégre ez nem a 63, ha egyáltalán még lesz olyan) a kupéból ismert háromliteres, sorhatos motorral érkezik, ami 449 lóerős, és az erőforrás korábbi változatához képest nagyobb nyomáson dolgozik a turbó. Ezt még egy elektromos generátor is kiegészíti, mindezekkel együtt a maximális forgatónyomaték 560 Nm-re nőtt, de 10 másodpercig túltöltéssel 600 Nm-re is növelhető az érték. Elöl 370, hátul 360 mm átmérőjű AMG-specifikus féktárcsák segítenek kordában tartani a kicsinek nem nevezhető erőt, ami az autóban rejlik. Kilencfokozatú, duplakuplungos sebességváltó forgatja alapesetben mindkét tengelyt, de a 4MATIC+ rendszer kifinomultságának köszönhetően alacsony terheltségnél csak hátul hajt a kabrió, hogy spóroljon az üzemanyaggal. A vezetési üzemmódoktól függően persze tovább variálható, melyik tengelyre mennyi erős jusson, természetesen van driftmód is.
Átdolgozták az alapváltozathoz képest a futóművet, a lengéscsillapítók tömörítését és kiengedését külön-külön szelep szabályozza, tehát a másodperc törtrésze alatt állítható a rugózás feszessége. Alapáron jár a modellhez a hátsókerék-kormányzás, ami 100 km/h alatt az elsőkkel ellentétes, fölötte azokkal azonos irányba céloz. A kormányzás keménysége is adaptív, komfort üzemmódban és alacsony sebességnél a Mercedes-Benztől megkövetelhető könnyedséggel manőverezhető az autó, sportos vezetésnél viszont sokat feszesedik a kormánymű és több visszajelzést is ad a sofőrnek. A kabrió puha (hangszigetelt) teteje 60 km/óráig nyitható és zárható, a mutatvány 20 másodpercig tart. Kívül a négy kerek kipufogóvégről, a függőleges rácsozású hűtőrácsról és a szélesített sárvédőkről lehet felismerni az AMG változatot. Felárért persze vadítható a megjelenés, van Pro Performance csomag, ami kívül fekete részleteket, piros féknyergeket, odabent a szénszálas műanyag használatát tartalmazza. Ha a tetőt lehajtottuk (teljesen elektromosan), 90 literrel csökken a csomagtér, illetve aktiválható a továbbfejlesztett AIRCAP és AIRSCARF rendszer - előbbi a szélvédő tetején bújtat ki egy diszkrét légterelőt, ami az ülések mögött lévő panellel együtt hatékonyan tartja távol a szelet az akár négy utastól; utóbbi a nyakakra fúj meleg levegőt.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?