A közúti versenyzés fénykorát élte az 1950-es évek Olaszországában. Mille Miglia, Targa Florio... olyan versenyek voltak ezek egykoron, ahol a győzelem hajszolásáért gyakran az életükkel fizettek a pilóták, miközben városról városra száguldottak. A párhuzam ugyan túlzó, de ahogy szeltük a kilométereket a
Jászság Trophyn, elkapott bennünket is az érzés, hogy milyen is lehetett a közúti versenyzés akkoriban. Ha vérrel-verejtékkel átitatott verseny nem is, de izgalom és kaland akadt bőven a
Millers Oils Classic Kupa jászsági futamán is!
A reggeli megnyitó és rajt helyszínéül az Aeropark szolgált, ahol igencsak impozáns látványt alkottak a veterán korú gépmadarak és a négykerekűek
A frissen restaurált Ferrari 365 GT 2+2 minden bizonnyal az egyik leggyönyörűbb autó volt a mezőnyből
Az Oldtimer Rally Trophy úgynevezett 1/100-as versenyek összessége, amelyek Magyarország különböző tájaira kalauzolják el a résztvevőket. De valójában mi is a lényege az ilyen 1/100-as futamoknak? Szerintem, ha valaki nem hallott még ilyen versenyekről, akkor aligha találná el a pontos felépítését, ugyanis a megszokottól merőben eltérő, de pont ez teszi kifejezetten szórakoztatóvá.
Nagyon színes mezőny gyűlt össze a rajtnál, pedig kezdetben az időjárás nem kedvezett nekünk
Porschék mindenütt! A 356-ostól kezdődően szinte a márka teljes életét végig lehetett kísérni a megjelent modelleken
A nevezőknek ugyanis egy előre megszabott útvonalon kell végighaladniuk meghatározott időn belül, melynek hossza általában 120-160 kilométer között mozog. Az útvonalat az itiner rögzíti, ez tartalmazza azokat a fontosabb pontokat, ahol meg kell jelenni, és szöveggel, illetve nyilakkal tájékoztatja a jobbegyben helyet foglaló navigátort, hogy pontosan merre kell irányítani a sofőrt.
Egyik személyes kedvencünk volt az aranyzöld színben pompázó Peugeot 304 SLS
A rajtceremóniát követően az Alföld északi része felé vettük az irányt
A dolog lényege viszont az egyes ellenőrzőpontoknál található mért szakaszokból áll. Itt általában egy kijelölt kanyarkombinációt kell teljesíteni századmásodperces pontossággal, a szintidőtől való eltérésért pedig századmásodpercenként egy hibapont jár. Innen is ered a verseny elnevezése! Természetesen a nap végén az lesz a győztes, aki a lehető legkevesebb hibapontot gyűjtötte össze a mért szakaszok során.
Percenként indították az egyes autókat a felmatricázott rajtszámok alapján. Élmény volt nézni, ahogy a 62 tagú mezőny elrugaszkodott az Aeroparkból
A győzelemhez tehát, nem a közúti szabályok megszegésére, hanem remek vezetői képességekre és ügyességre van szükség, hogy a lehető legpontosabban tudjuk a mért szakaszokat teljesíteni. Azért is zseniális ez a felépítésmód, mert lehetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb veteránok mérettessenek meg egy verseny során. Remek látvány, amikor egy 120-as Skodát egy Ferrari 365 GT 2+2 követ, majd utána egy Bertone Freeclimber terepjáró érkezik, hogy próbára tegye a vezető ügyességét az egyik mért szakasznál.
Szinte halljuk a 911-es boxermotorjának orgánumát, ahogy rápillantunk erre a képre
Mi egy 1988-as Peugeot 205 SR-rel képviseltük a szerkesztőséget, a 42-es rajtszámot viselve
Az ellenőrzőpontok között, az egyes futamok útvonala Magyarország legszebb tájain és útjain keresztül vezet, így az idő elleni versenyen túl az egyes térségeket is megismerhetjük. Az idei Millers Oils Classic Kupa egy 4 futamos bajnokság, ahol a résztvevők a Jászságon túl a Mátra, a Dunakanyar és a Balaton tájain mérhetik össze tudásuk.
Budapestet elhagyva Jászberény felé vettük az irányt a 102 kilométeres első etap során
Egyik kedvenc mért szakaszunk volt, ahol a régi Gran Prix rajtokat szimulálva, az autókból kiszállva kellett elindítani az órát
Ráadásul a befutóknál - a mezőny különlegességéhez mérten - mindig igen nagy és lelkes tömeg szokta várni az autócsodákat, úgyhogy a jó hangulatból sosincs hiány. Ezt erősíti, hogy a versenyek alatt egy remek közösség is épül, hiszen a pihenők, vagy éppen az ebédszünet kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy a sporttársak gépcsodáit is szemügyre vegyük, aminek a vége mindig egy kis sztorizás.
Az első szakasz befutójára Jászberényben igen sokan kíváncsiak voltak, innen egyórás pihenő után rajtolt el újból a mezőny
A Mercedes SL Klub több kivételes állapotú oldtimert delegált a rendezvényre, de a 124 Spider is legalább olyan jól nézett ki
Szintén a közösséget és a szervezőket dicséri, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem kell ahhoz kötelezően egy sok tízmilliós veterán gép, hogy az ember jóízűen benevezhessen egy ilyen rendezvényre, no persze azért a közönségkedvencek általában ezek közül kerülnek ki. Viszont itt minden szép állapotú, old- és youngtimer autót szívesen látnak. Nekünk ez volt az első, amire beneveztünk, és olyan fergetegesen jó élményt nyújtott, hogy minden bizonnyal visszatérünk még!
A délutáni szakasz és egyben a verseny zárása után a jól megérdemelt ebéd következett, miközben a négykerekűek is ejtőzhettek kicsit, a napot, pedig a díjkiosztó zárta
Szinte hihetetlen, de a Jászság Trophy győztese a 7 mért szakasz során összesen alig 1 tizedmásodpercet hibázott, ehhez képest az általunk összeszedett 1 másodperc már nem tűnik olyan fényesnek, de így első nekifutásra nem rossz
“A Historic verseny nem egyszerűen egy kategória, ahol serlegeket lehet gyűjteni, hanem egy különleges sportág, melynek legfőbb jellemzője az autók, és azok története iránti odaadás.”
Nagyon jó kis kedvincsáló, meg is hozta a kedvem hozzá. Jól látom hogy nem kell OT rendszám hozzá? (ha jól látom a Subie-n meg az E36on nincs).
Te mivel vettetek részt? Van vmi „felvételi” követelmény?