Ahogy Franciaországban, úgy itthon sem ugrott nagyot a Duster ára az előző generációhoz képest
Magyarországon is közzétette a Dacia
a harmadik generációs Dusterre vonatkozó árakat. A lista szerint összesen háromféle hajtáslánccal és négy különböző felszereltségi szinttel lesz elérhető itthon az új modell. A belépő szintet az 1,0 literes, háromhengeres, 91 lóerős benzinmotor jelenti Essential felszereltségi szinttel. Ebben az esetben nincsenek túltolva az extrák: 16 colos acélfelni kerül az autó alá, az utastérbe pedig csak Bluetooth kihangosító és manuális klíma jár. A vételár viszont így egész baráti, hiszen már 7 199 000 forinttól haza lehet vinni az új Dustert, de ha valaki egy jól felszerelt modellt szeretne magának az 1,0 literes motorral, akkor az Extreme csomaggal már 8 399 000 forinttól kell gondolkodnia.
A legolcsóbb modell a 91 lóerős, 1,0 literes benzinmotorral szerelt Duster Essential felszereltséggel, 7 199 000 forintos indulóárral. Érdekesség, hogy ez az egyetlen erőforrás a kínálatban, amely LPG-vel is tankolható
A középutat jelen esetben az TCe 130 kódjelű motor jelenti, amely ugyancsak benzinnel működik, viszont lágy hibrid rásegítést is kap. Ennek a hengerűrtartalma már 1,2 liter, de ugyanúgy háromhengeres a belsőégésű motor. Mivel ez nem kérhető Essential felszereltségi csomagban, így ennek az indulóára az Expresson felszereltségi szinttel 8 449 000 forint, de ha az összkerékhajtás is feltétel, akkor minimum 9 249 0000 forintot kell kifizetni, egy jól felextrázott modell pedig 9 849 000 forinttól indul az 1,2 literes motorral.
A kínálat csúcsát a full hibrid modell jelenti Extreme felszereltségi csomagban, amelynek az indulóára 10 399 000 forint
Az abszolút csúcsmodellt már full hibridként kínálja a gyártó, és ez az egyetlen modell, amelybe nem három-, hanem négyhengeres motor kerül. Az 1,6 literes benzinmotor a villanyos rásegítéssel 140 lóerőt képest kipréselni magából. További különbség a másik két hajtáslánccal szemben, hogy ez négyfokozatú, több módú automata váltóval érkezik. A full hibrid kivitel Expression felszereltségi szinttel 9 799 000 forinttól indul, míg Extreme csomaggal már legalább 10 399 000 forintot kell érte fizetni.
A Dacia alapesetben 5 év vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal az autóra
Nem szép, hogy egy hengerrel kevesebbet kapunk, de milliókkal drágább lett.
A Dacia lefaragta a költségeket, hogy a csóró vásárlóiknak 1 hengerrel kevesebbet kelljen tankolni, de az elégedetlenek még ez sem elég…
Elég bénára sikerült a motorválaszték. Jó lenne egy 4 hengeres turbo benzines, de sajnos nincs. Pedig a Renault csoportnál ott a kiváló 1,33 TCe motor többféle teljesítménnyel, kár, hogy ez már nincs az új Dusternél. Amellett, hogy nyilván az 1.5 dCi-t is sokan választanák, ha lehetne.
Én ebben az esetben inkább döntenék egy Nissan Qashqai 1.33 TCe mellett, ott is vannak jó akciók, jelenleg 9-10 millió között egész jól extrázott kocsikat lehet venni. És ott a hátsó kilincs is jó helyen van.