Szinte változatlan formában kapta meg Amerika az első Focust, de az irányjelzők árulkodnak a tengerentúli kiadásról
Az első Focus időtlen formatervet kapott, és a megbízhatósága miatt még a legelső generáció is hemzseg a hazai utakon. Lényegében változatlan formában Amerika is megkapta az amúgy európai típust, amelyből egy igen különleges példány bukkant fel a
Bring a Trailer aukciós oldalán.
Európában az 1,4 literes, az Egyesült Államokban a 2,0 literes volt a legkisebb választható blokk
A szedán különlegessége, hogy szalonállapotnak örvend, kopást, karcot nagyítóval sem találni. A kormány a fényesedést hírből sem ismeri, az ülések hibátlanok és tiszták, a gombok és a kapcsolók emberi kezet nem nagyon láttak, a hátsó ablakon még mindig olvasható a gyári specifikáció a korabeli árcédulával. A hajdani 14 ezer dolláros árat még bőven feljebb is lehetett volna tornázni, a Focus felszereltsége igen szerénynek mondható. Az ablakokat kézzel kell működtetni, klíma és tempomat nincs a fedélzeten, ahogy központi zár sincs, a váltó pedig kézi.
Bezárt a kereskedés, mielőtt a vevő kezébe nyomhatták volna a kulcsot
A karosszérián sem akad semmi javítanivaló, a dísztárcsák számára a padkázás ismeretlen fogalom, a motortér por- és folyásmentes. Az Egyesült Államokban a kétliteres benzinmotornál nem volt kisebb erőforrás, a konkrét példányban 110 lóerőt teljesít a négyhengeres. Az autó egyetlen különlegessége, hogy 216 kilométert futott. A kereskedés, amelyik megrendelte az autót nem sokkal később bezárt, az eladatlan Focus pedig egy raktárba került, ahol 20 évig állt, majd egy másik Ford dílerhez került. Egy aukció keretében keresik az autó új gazdáját, a legmagasabb licit jelenleg átszámítva 1,35 millió forint, ami 6,25 darab ezrest jelent kilométereként. Ha minden megtett kilométer ennyit érne, akkor egy 250 ezres futású autó 1,5 milliárdot kóstálna.
Tökéletes állapotban maradt fenn a 22 éves Focus, amit érdemes lenne ilyen állapotban eltenni az utókornak