„Bezzeg ebben még volt anyag” – íme a ’89-es Polo az Autobahnon!
Ezt csinálja utána egy modern, 1,0 literes turbómotor: végsebesség-teszten egy 35 éves Volkswagen!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb példa az alábbi videó arra, hogy megfelelő karbantartással örök élet plusz még egy napig bírják a strapát az autók. Vajon sikerül elérnie a végsebességét az 54 lovas, öreg Volkswagennek a német autópálya korlátlan szakaszán?
Bár a karosszériáról ez aligha mondható el, a motorjából biztosan nem spórolták ki az anyagot tervezéskor (Fotó: Youtube.com/NoSpeedLimitGermany)
Alapvető különbség hogy az 1.0 TSI-nek nem csak a 170, de a 200 sem akadály.
A másik dolog, hogy az 1.0 polók újonnan sem futották meg a 170-et. Sőt a 150et sem. Az 1.3.asból is csak a GT ami már az erősen a csúcsváltozat, a korabeli lomha VW-khez képest meglehetősen pörgős motorral hozott ki 75 lőerőt. A VW itt igencsak le volt maradva, bár Piech munkája már legalább az Audinál látszott.
Eközben a 80-as évek végén a japánoknál a 16v már szinte alap volt (ha ők menőztek akkor az 24v, mint a MItsu és a Mazda 2.0-ai, de a kis Mazda Mx3-ba egy 1.8-as V6os került).
Ha van példa ami igazolja hogy régen nagyon nem volt jobb semmi, akkor ez pont az.