Ezek Európa kedvenc kínai autói!
Két kínai márka különösen elnyerte az európai vásárlók szívét, kitalálod melyek ezek?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tízes listát végigböngészve egyértelmű, hogy mely kínai gyártó nyerte el leginkább a vásárlók tetszését, 5 modellel is képviselteti magát, de a második kedvenc is felsorakoztatott három típust.
Európa kedvenc kínai autói 2024 első két hónapjában
Márka | Modellnév | Eladott példányszám (db) | |
1. | MG | ZS | 14 085 |
2. | MG | 4 | 8805 |
3. | MG | HS | 7795 |
4. | BYD | Atto 3 | 2132 |
5. | BYD | Seal | 1082 |
6. | MG | 5 | 1029 |
7. | BYD | Dolphin | 987 |
8. | Xpeng | G9 | 530 |
9. | MG | Marvel R | 362 |
10. | GWM | Ora 03 | 320 |
Európa kedvenc Kínában készült autói 2024 első két hónapjában
Márka | Modellnév | Eladott példányszám (db) | |
1. | Tesla | Model 3 | 14 300 |
2. | Dacia | Spring | 6155 |
3. | Volvo | EX30 | 5980 |
4. | Polestar | 2 | 2418 |
5. | BMW | iX3 | 2195 |
Nem tudom, másnak feltűnt-e, de az MG ZS már taxiként is fel-feltűnöget idehaza. Kicsit fura, de abszolút örömteli jelenség, ahogy a SsangYong Korando taxik felfutása is…
A cikk vészesen félrevezető.
“Európa kedvenc autói”? Mi van? Alig van pár eladott autó a legtöbb modellnél.
Az szemmel látható példányszámokat produkáló MG-k nagyobb része pedig a hazai brit piacon kelt el. A többi a kontinensen meg talán még mindig a kereskedői flottát gazdagítja. Szóval a kedvencségtől nagyon messze vagyunk Európában.
A BYD meg kb a Ferrari eladási számait produkálja, amit az Atto3 esetében különösen nem értek, bár a többi modellje szerintem egytől egyik hatalmas kapufa .
Eközben a “haldokló” európai márkák valami majdnem egy millió autót adtak el Kínában, és a “csalódást keltően kicsi” növekedést produkáló VW még mindig a második legnépszerűbb márka 650.000 eladott példánnyal, de a prémiummárkák is 200.000 körül adtak el (fejenként).
Ha már így benne vagy a ferdítéscunamiban, mesélj már arról, légy szíves, hogy áll Kínában a három francia szekere, a Fiaté, a Skodáé vagy az angoloké. Nehogy kiderüljön, hogy igazából CSAK a németeknek megy Kínában(még), és a többi európai autós nemzet meg lukra futott…
Akkor cáfold meg amit írtam! Ne csak itt fröcsögj meg személyeskedj két regen is…
Akkor írdd már meg, hogy mi ferdítés? Meg tudod cáfolni? Mivel én azért utána néztem a számoknak is, mielőtt leírtam a kommentem.
Akkor légy szíves írdd már meg az alábbiakat:
Mennyi új autót adtak el az Európai márkák Kínában 2024-ben, ha szernted az egymillió nem valós?
Mennyi autót adtak el a kínai márkák az EU-ban 2024-ben?
A Volvo, a JLR vagy a Skoda is jobb számokat produkál odaát mint a kínai márkák az EU-ban.
zold
Spanyolországban 2023 decemberben (tehát nem decemberig hanem decemberBEN…) 2537db MG ZS-t adtak el második helyen a Renault Clioból kb:2400db-ot harmadik helyen a Dacia Sanderóból kb:2300db-ot
A másik hogy Kínában kb:BYD-ből nagyjából 2,7milliót adtak el tavaly 😉
Te most ezekkel a rész adatokkal mit akarsz mondani?
Akkor még egyszer: az autógyárak szempontjából még mindig veszettül jó üzlet Kínával üzletelni. Ők megvettek ebben az évben bő egymillió európai márkájú autót, mi pedig megvettünk itt mondjuk 100.000-et az EU-ban tavaly. Nagyon kedvező a cserearány.
És végre egy kínai márka szerepel az élen a világ legnagyobb autópiacával bíró országban? Hú… És tudod melyik a második márka jelenleg (2024 eső három hónapja alapján) ?
Ezekkel az eladásokkal veszélyes-e vajon a BYD az európai gyártókra a hazai piacon? A számok alapján egyáltalán nem. Egyelőre persze.
Hogy ez minek köszönhető arra csak spekulálni tudunk de egy sor importmárka (Hyundai-Kia, Tesla, Toyota) sikeres tud lenni. Személy szerint én nem estem még hasra a legtöbb modelljüktől (az Atto3-tól eltekintve), bár a tesztút még hiányzik.
Tavaly az MG a spanyoloknál (és az olaszoknál) erőn felül teljesített (de spanyoloknál sem második, igaz a top5-ben van éves szinten), viszont az eladások 2/3-a az alap ZS. Ha jól látom a számokat valami 6000MG-t adtak el a spanyoloknál ebben az évben, ami kb egy 20%-os gyengülés a tavalyi átlaghoz képest , és a németeknél már ugyanennyivel ment lejjebb az azonos időszakhoz képest. Lehet időszakos gyengülés, de úgy fest, az MG kb túl van a csúcson.
Egyébként amennyire látom a déli országokban az MG nagyon erős a fapados bérautók flottáiban (gyakorlatilag az olcsó kis Fiatok piaci részesedését eszi), az is lehet hogy most emésztik a bérautócégek az első autókkal szerzett tapasztalatokat.
El kell, hogy keserítselek, nekem nincs két regem, aranyapám… Veled kapcsolatban viszont felsejlenek régebbről ilyesmik, hogy “The Rookie”, meg “zoldfulu”, úgyhogy csak óvatosan az ilyesmivel…
Az a ferdítés, hogy a Renault kivonult Kínából, a Skoda is, a Stellantis tervezi(természetesen minden márkájával, a Jeep-pel is), a Fiat meg talán már 10 éve sem volt ott. A Volvo kínai, az angolok meg indiaiak – ezért nem számítanak. Tehát ismételni vagyok kénytelen magam: aki komoly számokat sóz el Kínában, az egyedül a német. A többi vagy elhasalt vagy a padlón van.
Tedd fel magadnak eme kérdéseket: Európának fontosabb-e Kína, vagy Kínának Európa? Kinek muszáj jobban törnie magát, hogy meghódítsa a másik piacot? Kinek függ a léte is ettől? Mit gondolsz, miért kezdett a Skoda mostanság offenzívába Vietnamban? Csak nem azért, mert a kínai kudarc után keresi az újabb piacokat, ahol próbálkozhat? 😀