Nem gondoltuk, hogy ilyen látványos lesz az IONIQ 5 versenyautó

Új autóval bővül a Hyundai saját versenyszériája, immár az IONIQ 5-tel is lehet indulni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bemutatták a Hyundai IONIQ 5 N eN1 versenyautót, ami profi csapatok pályagépe lesz a Hyundai N Fesztiválon.

Újabb ékes példa érkezett annak alátámasztására, hogy a Hyundai nagyon is komolyan gondolja a motorsportban való részvételét. Az N sportdivízió sikeres felépítésével megmutatták a dél-koreaiak, hogy ez a márka igenis tud látványos, izgalmas és sportos autókat készíteni, és egyértelmű, hogy ezt az elektromos autók korszakába is képesek átmenteni. Az IONIQ 5 N-nel letették az aszfaltra a márka legerősebb utcai autóját, amiben van annyi potenciál, hogy egy versenyautó váljék belőle.
Hirdetés
Így született meg az IONIQ 5 N eN1 versenyautó, melynek utolsó kifejezése az N1 versenykategóriát jelöli, az "e" pedig természetesen a villanyhajtást. A Hyundai N Fesztivál keretein belül a márka eddig is indított saját versenyszériát az Elantra N-re épülő pályagépekkel, most pedig új opcióként az IONIQ 5-tel is lehet majd versenyezni. A szériába profi pilóták és csapatok jelentkezését várják, első körben előttük mutatták be az eN1 változatot. Az utcai használatra alkalmatlan versenyautó felismerhetően IONIQ 5-ös, de markáns újítás elöl az orrkötény, az átdolgozott lökhárító és a nagyobb légbeömlők. Oldalnézetből feltűnő, mekkora sárvédő-szélesítésekkel látták el a kompakt crossovert, de a leginkább látványos elemeket hátul találjuk: a méretes diffúzort és a még nagyobb, hattyúnyakas szárnyat.
Tömeget is csökkentettek a Hyundai mérnökei, könnyebb anyagból készül például a motorháztető, valamint az ablakok polikarbonátból vannak - ezekkel 1970 kg-ra sikerült fogyasztani az IONIQ 5-öt, ami egy elektromos versenyautótól nem rossz érték. A versenyautók biztonsági követelményeit is teljesíti az eN1, van benne bukókeret, kagylóülés, az elektromos tüzekre használható poroltó, de még a töltőaljzat helyét is megváltoztatták a maximális biztonság érdekében. A versenyző csapatok egyes részleteket saját maguk módosíthatnak az autón, például ők választhatnak gumiabroncsokat, de kalibrálhatják a mesterséges motorhangot is. A hajtáslánchoz viszont nem nyúlhatnak, de valószínűleg nem is kell: az IONIQ 5 N utcai verziójának 650 lóerős teljesítménye bőven megállja a helyét a pályákon is. Április 27-én elindul a Hyundai saját versenyszériájának idei szezonja, itt már tesztköröket futtatnak majd az eN1-esekkel. Ezután fokozatosan bővül az IONIQ 5-ösök szerepe a versenyben, a szerzett tapasztalatokat pedig a későbbi járműfejlesztések során szeretnék majd felhasználni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?