Itt nem a légellenállás, hanem az esztétika miatt kellett befalazni a hátsó kerékjáratot
Egészen furcsa szerzetek gurulnak ki a német Ellenator műhelyéből. A családi vállalkozás széria kisautókat alakít át mopedautóvá, ezzel megnyitva a lehetőséget a kamaszok sofőrök előtt.
A BMW Isettához hasonlóan hátul két vékony kereket tettek az autó alá
A gyári mopedautók elég szerencsétlen külsejűek, nem igazán biztonságosak és parányi helyet kínálnak az utasoknak és a csomagoknak. Ennél sokkal kellemesebb megoldásnak tűnik egy átlag kisautó átalakítása. Egyfelől ezek jobban festenek, másrészt sok időt és energiát áldoztak a passzív biztonságunkra, harmadrészt komolyabb aktív biztonsági berendezésekkel szerelték fel gyárilag, amelyek nem vesznek el az átalakítás során.
Az ezres benzinmotor mindössze húsz lóerős, de a 100-at így is megfutja, a nagyobb stabilitás miatt elöl-hátul alakítottak a futóművön
Az Ellenator legújabb típusa a Geparda fantázianevet kapta, ami valójában egy Volkswagen up!, de cég nem csak egyetlen típust kínál, akár a Fiat 500-at vagy a SEAT Ibizát is örömmel lebutítják, a metódus minden modellnél egyforma. Kiszerelik a komplett hátsó futóművet, alakítanak kicsit a fenéklemezen, majd egy új tengelyt szerelnek hátra. Felületes szemlélő akár háromkerekűnek is nézheti, ám valójában hátul is két kereke van, csak igen közel egymáshoz. Ezen kívül még a motorhoz is hozzányúlnak, szoftveresen 20 lóerőre korlátozzák a teljesítményt, a végsebesség 108 km/h.
ABS, ESP és légzsák is vigyáz a fiatalokra, ebben a felállásban jóval drágább mint egy gyári (használt) up!
Az átalakításnak köszönhetően az up! az L5e kategóriába kerül, azaz háromkerekű motorkerékpárnak minősül. Ennek értelmében A1-es jogosítvánnyal már 16 éves kortól vezethető. A türelmetlen kamaszoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha egy ilyen kvázi rendes autót szeretnének vezetni. A Geparda átszámítva nyolcmilliót kóstál, ám ha megvárják a B kategóriás jogosítvány korhatárát, akkor milliókkal olcsóbban vehetnek egy fiatal up!-ot.