Nesze neked Tesla! Itt az 1108 lóerős Taycan

A Taycan Turbo GT lett minden idők legerősebb utcai Porschéja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre merészebb teljesítménnyel jelentkezik a Taycan, a frissítés utáni 952 lovas Turbo S még nem volt elég erős, hiánypótló modellként megérkezett a Turbo GT.

Feltette az i-re a pontot a Porsche, az életciklusa második felére még brutálisabbá vált a cég első villanyautója. A Turbo GT megjelenésével az amúgy sem gyenge alapváltozat teljesítménye közel megháromszorozható, ha valaki hajlandó elég szélesre tárni a pénztárcáját. Nem csak a legerősebb Taycan futott be, hanem a kifejezetten pályára szánt változat is megérkezett.
Hirdetés
A Turbo GT teljesítménye alapvetően 580 kW, azaz 789 lóerő, de ezt még két lépcsőben, átmenetileg lehet fokozni. Tíz másodperc erejéig elérhető az 1034 lóerő, de ki még ennél is többre vagyik, az két szekundumig élvezheti a 1108 paripát. Ennyi idő elég is a 100 eléréséhez, ami 2,3 másodperc, de ha befizetünk a Weissach csomagra, akkor ez 2,2-re csökken, a végsebesség 290, illetve 305 km/h. A tisztesség úgy kívánja, hogy megemlékezzünk a hatótávról is, ami 500 és 700 kilométer között változik a kiviteltől és a felhasználási körülményektől függően, bár vélhetően ez egyáltalán nem fogja érdekelni a tulajdonosokat, főleg ha kiaknázzák az autóban rejlő lehetőségeket, ami töredékére redukálja a hatótávot.
Az eddigi csúcsot képviselő Turbo S-hez képest a Turbo GT már 900 ampert képes továbbítani hátsó villanymotorhoz, ami 300-zal több, emellett a hátsó motoron 9 kilót faragtak a tervezők. A súlycsökkentésre komoly hangsúlyt fektettek, ezzel is feljebb tornázva a dinamikát. A B-oszlop borítása, a tükörházak és a szoknyák mind karbonból készülnek, nincs elektromos csomagtérajtó mozgatás és már a töltőfedelet sem villanymotor nyitja, de még a műszerfali analóg órát is kihajították. A Weissach csomag még tovább megy, de itt már több kompromisszumot kell kötni. Nincs hátsó üléssor, sem szőnyeg, vékonyabb az ablaküveg, kevesebb a szigetelés és a hangszóró, kettő helyett csak egy töltőcsatlakozóval szerelik. Racionális érvek nem támasztják alá a Turbo GT létezését, bármelyik gyengébb verzió is több mint elég, a bolygót pedig nem az 1000 lóerős villanyautók fogják megmenteni. Ez inkább azoknak szól, akik mindenből a maximumot akarják elérni, nekik 240 ezer eurót, azaz 95 millió forintot kell letenni azért, hogy hazavihessék minden idők legerősebb Porschéját.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?