A Hyundai szinte a végsőkig kitartott, már ami az izmos kisautókat illeti, manapság alig találni az i20 N-hez hasonló járgányt
A Hyundai sportrészlege kiradírozza a hagyományos modelleket Európából. A koreai márka is egy azon gyártók közül, akik 2035-re az egész kínálatot csak zéró emissziós modellekből szeretnék összeállítani, 2045-re pedig a gyártást is karbonsemlegessé tennék.
Az N részleg odatette magát, élvezetes sportmodelleket hoztak össze
A legkisebb áldozat a mókás i20 N, a kisautó ha nem is kategóriájának legerősebbje, mégis bőven szolgáltat vezetési élményt. A 1.6 literes Smartstream T-GDi 204 lóerőt teljesít, a váltó hatfokozatú manuális, a 0-100 6,2 szekundum, a végsebesség 230 km/h. Komolyabb versenyző az
i30 N, a Golf GTI riválisát kétliteres blokkal szerelik, a leggyengébb változat 250 lóerős, de létezik 280 paripás kivitel is. A kéziváltó itt is elérhető, de kérhető duplakuplungos automata, ha valaki nem vágyik a gangolásra. A gyorsulás 6,4 illetve 5,4 szekundum, a végsebesség a politikailag korrekt 250 km/h. A Konából is készült N változat, viszont a tavalyi generációváltás a sportmodell végét is jelentette. Az első nemzedék izmos kivitele az i30 blokkját kapta 280 lóerővel.
Már az Ioniq 6 N is születőben van, a driftelni is képes Ioniq 5 N 3,4 másodperc alatt éri el a 100-at, a végsebesség 260
A benzines N modell a tengerentúli vásárlók kiváltsága lesz, ott piacon tartják a kedvező árú
Elantra N-t. A sportos négyajtósnak olyannyira van jövője, hogy hamarosan még nagyobb motort kaphat, a kétliteres 280 lóerős egységet egy 2,5 literes blokk válthatja, a jelenlegi verzió átszámítva 11,5 milliót kóstál. Az N jelölés nem tűnik el, a sokat sejtető betűt ezentúl a bivalyerős villanyautóknak kapják, mint például a 650 lóerős, driftelni is képes Ioniq 5 N.