A Mercedes szerint ez egy Sport Utility Sedan, azaz SUS. Egyedüálló lett volna a saját maga teremtett kategóriában
A furcsa szerzetet még 2018 tárta a közönség elé a Mercedes, a Maybach logós típus a leggazdagabb vásárlókat vette volna célba. A hatalmas csillogó maszk és a 24 colos króm felnik egyértelműen az ázsia ízlést tükrözik, de van ennél súlyosabb probléma is a külsővel. A hátsó osztott szélvédőt nehéz megemészteni, ami ugyan rímel a két részből álló üvegtetőre, csakhogy ez a megoldás hatvan-hetven évvel korábbi modelleket idéz, noha az 5,26 méter hosszú Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury a jövőbe tekint.
Így képzelte el Mercedes a belteret 2018-ban. Nagyjából eltalálta a 2024-es autóbelsőt, csak a képernyő lett még nagyobb
A koncepció különlegességét nem lehet elvitatni, eddig még senki sem próbálkozott a SUV felépítés és szedán forma összeboronálásával, noha annak idején a kupéterepjáró is hasonlóan hatott, mára pedig szinte kötelezően készülnek ezek a változatok. Egyelőre nem kell attól tartani, hogy piacra lép a típus, belső források szerint néhány hónappal ezelőtt felfüggesztették a projektet. Az eredeti tervek szerint 2025-ben Kínában dobták volna piacra a modellt, az EQE és EQS modellek alapjaira építve. A koncepció technikai részletei a kategóriához mérten impozánsak, az összkerékhajtású villanyautó 738 lóerős, az akkuk kapacitása 80 kWh, amik bírják a 350 kW-os töltést, ezzel öt perc alatt 100 kilométernyi hatótávot szippanthat magába a Maybach.
Az első csomagtartónak két feledel van, oldalanként külön nyílik, az osztás végigfut az egész autón
A Mercedes is megerősítette, hogy nem kerül gyártásba a luxus négyajtós. A németek szerint már minden fontosabb szegmensben jelen vannak elektromos autóval, további modellek csak túl bonyolulttá tennék a kínálatot. A másik probléma, hogy nagyon bonyolult és drága lenne a gyártása, ami vélhetően már nem érné meg a Mercedesnek.
Így képzelte a világ első SUS modelljét a Mercedes, talán nem is baj, hogy nem valósult meg
Szerintem csak emögé bújnak, de valójában a pénzügyi eredmények romlása lehet az ok. Nagyon sok más Merci-modell, modellvariáns is eltűnik…
Volt egy sokkal értelmezhetőbb full-elektromos SUV-jük amit a 2021-es IAA-n állították ki (https://egzostive.com/iaa-munich-german-brands/).
Meg eleve a brutális luxuskupé tanulmány ami minden szalonon ellopta a showt (a 2016-os Párizsi Autószalonon a kupé, a 2019-es IAA-n meg a cabrio).