Akár Volkwagen emblémával is jelenhet meg hasonló méretű autó, amennyiben a tárgyalások sikeresen zárulnak
A Genfi Autószalonon Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója immár sokadjára kérte a többi autógyártót, hogy fogjanak össze, és lépjenek fel együtt a kínai fenyegetés ellen. Úgy tűnik, a francia márka első embere nem csak jól hangzó közhelyeket pufogtat, hiszen az eseményen azt is megerősítette, "biztató beszélgetéseket" folytatott a Volkswagennel a közös olcsó villanyautóról. De Meo arról is beszélt, más partnerekkel is folytatott egyeztetéseket is, de ezeket nem nevezte meg.
[BANNER type="1"]
"Nyitott vagyok, ha bárki bele szeretne vágni. Nekem van termelői kapacitásom. Adott a platform. Tudom mit csinálok" - nyilatkozta a Renault vezére.
[BANNER type="2"]
Apró részletek utalnak a belsőégésű motoros testvérre az elektromos Twingón
Novemberben a Renault leleplezte a Twingo elektromos reinkarnációját, amelyet ígéretük szerint már 2026-ban a piacra dobnak, 20 ezer eurós (7,8 millió forintos) irányárral. Akkor azt mondta de Meo, hogy több autógyártóval is tárgyal, mint a kisautó gyártásában potenciálisan részt vevő vállalatokkal, ám akkor nem konkretizálta őket. A Genfi Autószalonon már egzaktabb választ adott, ugyanis elárulta, hogy a Volkswagennel egyeztetnek a Twingo platformjának megosztásáról. Mint ismert, az érkező kis villanyautó az AmpR Small padlólemez rövidített verziójának alapjaira fog épülni, a belekerülő akkumulátor pedig minden bizonnyal a kevésbé költséges Lítium-vasfoszfát lesz.
Az elektromos Twingo már 2026-ban megjelenik, nagyjából 7,8 millió forintos árcédulával
A Volkswagennek különösen jól jöhet az együttműködés, hiszen jelenleg nincs megfizethető villanyautójuk a piacon, ellenben a Stellantisszal (Citroen e-C3) vagy a már említett Renault is a napokban leplezte le
a villanyosított 5-öst. A franciáknak is származhat haszna az együttműködésből, de Meo nem titkolt célja ezzel a költségcsökkentés, elmondása szerint akár 40 százalékkal is csökkenhet a Twingo fejlesztési költsége, amennyiben sikerül más gyártókat is bevonni a gyártásba.
[BANNER type="3"]
Vajon tényleg összejöhet a Renault-Volkswagen együttműködés?