Három árnyalatban játszik az Omoda 5-ös, mégis a hűtőmaszkkal tűnik ki a tömegből
Az Omoda név nem csak itthon lehet ismeretlen, hiszen még éppen csak a napokban nyílik meg az első kereskedésük Európában, méghozzá Madridban. Hozzánk, ha minden igaz, az idei év második negyedében érkezik meg a kínai gyártó az első modelljével, amely egy benzinmotoros autó mindenféle elektromos hókuszpókusz nélkül.
1,83 méter széles, a magassága pedig 1,59 méter, míg a tömege mindössze 1455 kilogramm
4,40 méter hosszú, a tengelytávja pedig 2,63 méter
A hűtőmaszk egyedi, könnyen beazonosíthatóvá teszi az autót
A „gyémántok” igazán látványosak
Elöl a nappali menetfények jól elkülönülnek a fényszórótól, hátul fényhíd köti össze a két lámpát
A hátsó légterelőre is jutott egy fényhíd
A kéttónusú fényezés mellett piros díszbetétekkel igyekeztek feldobni a külsőt, ez pedig ad egyfajta sportosságot az autónak
A felnik felszereltségi szinttől függetlenül 18 colosak, ezek festése ugyancsak kéttónusú, piros-fekete
A króm kipufogó csak színház, a valódi az autó alá pillantva mutatja meg magát
Az utastér már egy fokkal visszafogottabb, azonban szépen kidolgozott. A hazánkba érkező modell némiképp eltér a tesztpéldánytól, de lényegében nem fog sokat változni. A legjelentősebb eltérés a két képernyőben keresendő, hiszen ezek az általunk próbált modellben 10 és 10,25 colosak, viszont a végleges verzióban a digitális műszeregység és az érintésérzékeny kijelző is egységesen 12,3 colos lesz. Az ígéretek szerint még kap a szoftver egy jelentősebb frissítést, amely rá is fér, ugyanis a próba során eléggé lassúnak tűnt. Szintén változik majd a középkonzolon a töltőpad és a kulcstartó kialakítása, amely az előszériás modellben Alcantra szerű bevonatot kapott, azonban a végleges kivitel már gumírozott burkolatot kap. Az ülések viszont maradnak, amelyek rendkívül kényelmesek, jó az oldaltartásuk, és elektromosan állíthatóak elöl. Az autó fentebb leírt méreteiből pedig sejthető, hogy hátul is remek a térkínálat. Anyaghasználatban sincs ok a panaszra, szinte mindenhol kellemes tapintású burkolatokkal és műanyagokkal találkozni, és a kormány karimájának vastagsága is megfelelő.
A kormány kellemes tapintású, megfelelően vastag, és a gombok is könnyen kezelhetőek
A műszerfal némiképp majd eltér az itt látottól, illetve addigra lesz magyar nyelvű menü is
Az ülések kényelmesek, jól tartanak
Logikusan felépített a középkonzol, bár a klíma kaphatott volna fizikai gombokat
Adott a napfénytető is, amely elektromosan állítható
A szoftver megjelenítése eléggé puritán volt, de ez mindenképpen kap egy frissítést, így minden bizonnyal ez is finomodik
Így fog festeni a hazánkba is érkező modell utastere
Motorfronton is eltér a tesztpéldány és a hozzánk érkező kivitel. Az 1,6 literes motor ugyanaz, viszont míg a kipróbált modell 195 lóerős teljesítményre volt képes, viszont az ide érkező már csak 145 lovas lesz, viszont mindkettő ugyanúgy 275 newtonméter nyomatékot tud. A Magyarországon a kereskedésekbe kerülő autó végsebessége 195 km/óra, álló helyzetből pedig 8,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és az üzemanyag-fogyasztáson is sikerült faragni, hiszen a gyártó állítása szerint a megújult modell már 7,2 literrel is be fogja érni 100 kilométeren, míg a korábbi verziónál 7,5-ös értéket adtak meg. A váltó pedig mindkettőben hétfokozatú, duplakuplungos szerkezet.
A motor marad az 1,6 literes, viszont a teljesítménye jelentősen megváltozik
Na, de mennyit kérnek majd itthon az Omoda 5-ösért? Magyarországon kétféle felszereltségi szinttel, a Comfort és Noble csomaggal lesz elérhető, előbbi 9 990 000 forintos, míg utóbbi 10 990 00 forintos indulóáron nyit az előzetes tervek szerint. Utóbbi többek között már tartalmazza a HUD-ot, valamint a 360 fokos kamerát is, a teljeskörű jótállás pedig 7 év vagy 150 ezer kilométerre szól. Az itthoni értékesítésért a Petrányi Autó és a Hovány lesz a felelős, közleményük szerint eleinte Budapesten és a megyeszékhelyeken lehet találkozni az autókkal a szalonokban, később pedig az ország többi pontján is. A belsőégésű modell később kiegészül egy villanytestvérrel is, amely méreteiben nagyjából megegyezik a benzinessel (2,4 centiméterrel hosszabb lesz), és WLTP szerint 430 kilométeres hatótávot kínál majd egy 61 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően. Ezt szintén a már említett felszereltségi csomagokkal kínálják majd: a Comfort kerek 12, míg a Noble 13 millió forintos áron lesz elérhető az előzetes tájékoztatás alapján.
Az elektromos kivitel utastere merőben más lesz, mint a belsőégésű motorral szerelté
Vajon képes lesz Európában megvetni a lábát az Omoda?
Konkrétan 2 millióért tobbért lesznek kaphatóak ezek az autók villannyal.
Aki pont ilyet szeretne, inkább vegye azzal, 200-ról lebutított 145LE-s teljesítmény helyett.