Jason Momoa egy majdnem százéves luxusautót villanyosíttatott

Egy Rolls-Royce Phantom II kapott elektromos meghajtást a brit Electrogenic jóvoltából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Talán soha olyan régi autóba nem tettek még utólag elektromos meghajtást, mint Jason Momoa 1929-es Rolls-Royce Phantom II-esébe.

Több cég is foglalkozik hagyományos meghajtású autók elektromossá alakításával, közülük az egyik legalaposabb munkát végző csapat az Electrogenicé. Rájuk esett Jason Momoa választása is, amikor eldöntötte: 1929-es Rolls-Royce Phantom II-esét elektromos motorral szeretné felvértezni. A Dűne, a Trónok harca és az Aquaman sztárszínésze egy új dokumentumsorozatot forgatott, az On The Roam című műsorban a világot járva mutat be érdekes tevékenységekkel foglalkozó embereket. Ebben szerepel a majdnem 100 éves Rolls-Royce-ának átalakításáról szóló történet, amit az HBO Maxon és a Discovery+-on lehet megnézni.
Hirdetés
Az eredeti Phantomban egy 7,7 literes sorhatos motor dolgozott egy négyfokozatú kézi váltóval, az autó teljesítménye 40 és 50 lóerő között volt, a Rolls-Royce szerint pedig képes volt 130 km/h-s sebességre is. Az Electrogenic nagy becsben tartja a donorként hozzájuk kerülő autókat, így volt ez a Phantommal is. Büszkék rá, hogy a hajtáslánc említett elemeit úgy tudták eltávolítani és kicserélni, hogy az autó karosszériájában és vázában sehol sem fúrtak vagy vágtak, csupán csavaroztak. Ez azt is jelenti, hogy szükség esetén a Phantom II eredeti állapota teljes mértékben visszaállítható. A méretes benzinmotor kellő helyet adott az akkumulátornak és a villanymotornak, kívülről nem is lehet tudni, hogy a motorháztető alatt már nem az eredeti erőforrás van. A kézi sebváltót is le kellett cserélni egy fix redukciós áttételre, ami 150 kW-nyi, nagyjából 201 lóerőnyi teljesítményt juttat a kerekekhez. Nagy kihívást jelentett még a Phantom eredeti, mechanikus fékrendszere, ami a motorhoz volt kötve - az Electrogenic ezért új fékrendszert alkotott, ami a jelentős, kéttonnás tömeg megállítására is képes, és amivel az energiavisszanyerés is szabályozható. Odabent az eredeti mutatók funkcióját is le kellett cserélni: az üzemanyagszint-jelzőt egy LED-es kijelző váltotta fel, ami az akkumulátor töltöttségét mutatja, míg az olaj- és a vízhőmérő számlapja már a töltési rendszer és a villanymotor hőmérsékletét hirdeti. És hogy teljesen modernizálják az autót, még egy új hangrendszert is beépítettek, ami Bluetooth-kapcsolatra is képes - természetesen szépen elrejtették ezt a burkolatok alá, az összképet tehát nem rontja.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?