Az évtizedek múlásával valami nem változott: még mindig mosolyt csak az arcokra az MX-5
Február 9-én ünnepli 35. születésnapját a Mazda MX-5, amelynek első generációját 1989-ben mutattak be a Chicagói Autószalonon. Az azóta eltelt három és fél évtizedben a modell 4 generációt élt meg, a napokban pedig legördült az 1 256 745. példány is a gyártó hirosimai Ujina üzemében. A legtöbb MX-5-öst Észak-Amerikában értékesítették - több mint 533 ezret - míg a második legnagyobb felvevőpiac Európa volt szűk 392 ezer példánnyal. A japán belpiacon is szépen fogyott: a szigetországban közel 226 ezer példány talált gazdára.
Nem csak vászontetővel rendelhető
A hátsókerék-hajtású autót anno a japán Jinba-Ittai filozófiát követve alkották meg, amely a ló és lovasa közötti harmonikus egységet fejezi ki. Ezt az értéket a negyedik generációra is megtartotta az MX-5, a 184 lóerős 2,0 literes erőforrás és a kis tömegű karosszéria továbbra is egyedi vezetési élményt kínál.
Középmotoros?!
Orr-középmotoros lenne a helyes kifejezés
Tudtommal csak szimplán orrmotoros. Mindenesetre legalább a cikk már korrigálva lett és a „középmotoros” kifejezés kikerült a szövegezésből.
Nehéz elfogadni középmotorosnak, bár a súlyt igyekeztek középre tenni.
Csak halkan jegyzem meg, a középmotor középsúly ideális versenyzésre (lásd F1 autók) de élményautónak jobb ha hátul kapar is, tehát hátul nincs akkor súly. Inkább riszáljon korán mielőtt kitör a kocsi. Ezért hírhedt az MG-F meg az Audi R8, mert túl jó a trakció és driftelgetés helyett csak megy íven amig le nem száll róla a nagy sebesség miatt.