Vége az Arteonnak, ráadásul már egy jó ideje
Thomas Schäfer már tavaly nyáron bejelentette, hogy megszüntetik az alacsonyabb példányszámban eladott modellek előállítását. Ezek között már akkor is név szerint említette a vezérigazgató az Arteont, ám arról nem számolt be a német gyártó, hogy már tavaly le is állt a gyártósor. A Motor1.com autós hírportál kérdésére e-mailben válaszolt a Volkswagen: elárulták, hogy az utolsó példányok 2023 végén gördültek le az emdeni gyártósorról. A hírt Martin Hube, az Arteon, Passat, Touareg és ID.2 modellekhez tartozó szóvivő is megerősítette. Hozzátette: Shooting Brake még egészen 2026-ig készül Osnabrück városában, ám modellfrissítésre már nem kell számítani ennél a változatnál sem.
Kínában a négyajtós Passat (balra, Magotan néven) és a lejtős farú Arteon (jobbra, CC néven) is tovább él
A Volkswagen a Passat és az Arteon modelleket
"hivatalos utód" nélkül hagyta veszni, ám a teljesen elektromos ID.7 egyértelműen az említett két modell jövőjét képviseli a német gyártónál. Hasonló sorsra számíthat Európában az összes belsőégésű motoros Volkswagen modell, 2032 után ugyanis kizárólag villanyautókat értékesít majd a gyártó.
Kínában ezzel szemben nem csak a benzines Volkswageneknek van még jövője, az új Passat szedán változata Magotan néven mutatkozott be, az Arteon pedig CC-ként marad életben.
Nem csak az Arteon halt ki azonban szó nélkül a Volkswagen gyártósorairól az elmúlt hónapokban: a T-Roc kabrió változata sem tudott elég jó számokat produkálni a fennmaradáshoz. Így a különleges SUV-kabrió mindösszesen egy generáció után búcsúzott el.
A T-Roc kabriót sem gyártja már a Volkswagen