Teljesen új orrot rajzoltak a Camrynem
Optimistán tekint a jövőbe a Toyota, amire minden oka meg is van. A hazai évnyitó rendezvényükön ugyan elhangzott, hogy a hazai újautó-piacon továbbra is az összeladások csökkenését várják, azonban a Toyota és Lexus modellek esetében legrosszabb esetben is csak stagnálásra számítanak. Ehhez elengedhetetlen a flottavásárlók elcsábítása, amelyhez nagyon jól jön az idénre megújult Camry. Na, meg az is, hogy alig akad konkurense a középkategóriában.
Persze nem a német prémiumokkal akar késhegyre menő csatát vívni, de a Camry név 40 éve a szegmens meghatározó szedánja, szerte a világon, így bőven lubickolhat a saját vásárlóközönségének népszerűségében. Rendszeresen a legkelendőbb modellek közé tartozik, és számos piacon a márka zászlóshajójaként szolgál, tehát nem csoda, hogy első generációja óta világszerte több mint 21 millió darabot adtak el belőle.
Egy picit hosszabb lett a karosszéria
Az új modell esetében a Toyota a formaterv és a vezetési élmény továbbfejlesztésére összpontosított így nem veszett el a klasszikus szedán forma sem. Az új vonalak azonban „csibészesebbé” tették a megjelenését. Mondanám, hogy sportosabb is, de valószínűleg itt torzítja az érzékelésemet a NASCAR-mániám, ahol már hosszú évek óta a Camry adja a versenyautók arcát, ezért én eleve belelátok a modellbe egy kis versenysportot.
Nem csak dísz a légbeömlő az első lökhárító szélén. Úgy vezeti el a levegőt a kerekek felé, hogy csökkentse a kialakuló légörvényeket, és az ebből adódó zajt. Szóval az ígéretek alapján csendesebb is lett az új Camry
Azonban az tagadhatatlan, hogy az új fényszórók, az új hűtőmaszk és lökhárító feltűnőbbé tették az autót. Ugyanígy az autó oldalán végighúzódó karaktervonalak is, amelyek aztán tökéletesen illeszkednek a hátsó formákhoz, ahol persze teljesen új lámpákat, lökhárítót és csomagtérfedelet rajzoltak, eközben pedig 35 milliméterrel növekedett az autó hossza.
hátul nagyobb lett a túlnyúlás és alacsonyabb a tetővonal
Bent viszont konzervatívabb lett a formavilág, mintha többet használták volna a vonalzót a műszerfalon. Alapfelszereltség lett a Smart Connect multimédiás rendszer, amely 12,3 colos érintőképernyőről vezérelhető. Ez egy felhőalapú navigációs rendszert is tartalmaz, amely folyamatosan frissül élő forgalmi információkkal és egyéb élő adatokkal. Emellett az intelligens hangvezérlés is a csomag része, amely a legkülönfélébb parancsokra és kérésekre is reagál, de a príma hifiről sem feledkeztek meg, ami akár kilenc hangszórós is lehet a JBL”nahgszerelésében”.
Az okostelefonok vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással kapcsolódhatnak az autó multimédiás rendszeréhez, az utastérben pedig öt USB csatlakozó áll rendelkezésre a készülékek töltéséhez és csatlakoztatásához. A vezeték nélküli telefontöltő az alapfelszereltség része
A kor divatjának megfelelően a vezető is digitális műszeregységet is kap az orra elé 12,3 colos méretben, ha nem elég számára az alap 7 colos TFT. Továbbá a multimédiás és biztonsági rendszerekhez tartozó szoftverfrissítések távolról is telepíthetők (over-the-air), anélkül, hogy a járművet szervizbe kellene vinni. Ráadásul az új Camry a legfrissebb modell, amely a MyToyota alkalmazáson keresztül elérhető digitális kulcs kényelmét kínálja. Ezzel akár öt felhasználó számára is engedélyezhető az autóhoz való hozzáférés, annak indítása és okostelefon segítségével.
Szép nagy digitális műszeregység is kérhető
Habár most még csak egy statikus bemutatón állhattunk a Camry mellé, azt már elárulták, hogy az ötödik generációs hibrid technológiát kapja, amelyben új, nagyobb teljesítményű és jobb reakciójú lítium-ion akkumulátor található. A hajtáslánc nagy részét optimalizálták, de a jól bevált 2,5 literes, négyhengeres benzinmotort megtartották. Ezzel a rendszerteljesítmény 231 lóerőre (+6%) nőt, miközben az ígéretek szerint a fogyasztás átlagosan 5,1 liter/100 kilométerre csökkent, emellett a gyorsulás 8,3 másodpercről 7,9 szekundumra javult. A mérnökök finomhangolták az elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros futóművet, ezáltal javítva a kanyartulajdonságokat is.
Az ötödik generációs hibrid hajtásláncot kapta a Camry
Egy frissítéskor nem maradhat el a biztonsági rendszerek tökéletesítése sem. A Safety Sense legújabb generációját alkalmazzák a Camry modellekben, kibővített és kiegészítő funkciókkal, amelyeket továbbfejlesztett kamera- és radarrendszer támogat. Ez a javított érzékelési képesség teszi az ütközést megelőző rendszert (PCS) hatékonyabbá a városi forgalomban, beleértve a potenciális frontális ütközések felismerését is. A kereszteződés asszisztens pedig képes felismerni a két sávon át közeledő forgalmat, valamint a kerékpárosokat és az oldalról közeledő járműveket. Minden adott tehát, hogy az új Camry tovább írja a típus sikertörténetét, ami Magyarországon papíron májustól folytatódhat, hiszen akkor már rendelhetővé válik, ám az első autók szeptemberben érkeznek a márkakereskedésekbe. Az árak még nem nyilvánosak, de amint megtudjuk őket, azonnal megírjuk.
Az újratervezett belső tér presztízst és eleganciát sugároz
Szeptemberben már itthon is láthatjuk