Nem lett átütő siker a bZ4x az eladási számok alapján
A Toyota 11 233 039 járművet adott el 2023-ban, amelyből mindösszesen 104 018 volt elektromos. Mindez nem egész egy százaléka a Toyota, Lexus és egyéb, a cégcsoporthoz tartozó márkák összes eladásnak, egészen pontosan 0,926 százaléka. Ennek fényében döntöttek úgy a Toyotánál, hogy a belsőégésű motorokra igenis szükség van még az előre látható jövőben.
Akio Toyoda 200 vállalati menedzser és vezető jelenlétében jelentette be, hogy komoly motorfejlesztő projektbe kezdenek.
Mindezzel összhangban a 2024-es Tokiói Autószalonon - a saját szavaival élve -
"kihasználta a lehetőséget, hogy elmondja mindenkinek: a Toyota továbbra is csinál majd belsőégésű motorokat". A sajtó kérdéseire válaszolva Toyoda elárulta, hogy szerinte soha nem fogják átlépni a 30 százalékot a tisztán elektromos modellek eladásai, a maradék 70% pedig benzines, hibrid és hidrogén üzemanyagcellás járművekből tevődik majd össze. A hidrogénüzemű belsőégésű motorokat érintette a beszéde és a válaszai során, a dízelekről egy szót sem ejtett.
Mind tudjuk, hogy a Toyota már most is kiváló belsőégésű motorokat gyárt, nem érné meg veszni hagyni a sok évtizedes fejlődést
Az újságíróknak válaszolva nem csak a karbonsemlegesség szempontjából közelítette meg a kérdést: kiemelte, hogy rengeteg munkahelyet kockáztatna az 5,5 millió embert foglalkoztató japán autóiparban egy hirtelen átállás, rengeteg, évtizedes tapasztalattal rendelkező szakember válna munkanélkülivé.
Eljutottunk tehát idáig, 2024-ben meglepetésként éri a tömegeket és magyarázatra szorul a gyártók részéről, ha új belsőégésű motorokat fejlesztenek.
Ez valahol érthető, ha figyelembe vesszük, hogy hány gyártó kezdte meg az elektromos átállást az utóbbi években. Hogy csak néhány, véletlenszerűen összeválogatott márkát említsek, a Volkswagen, a Peugeot, az Opel, a Volvo, az Audi, a Mini, a Jaguar, a Lotus, az Aston Martin, a Bentley és a Genesis is bejelentette, hogy legkésőbb 10 éven belül teljesen megszüntetik a belsőégésű motoros modellek forgalmazását. Ezzel szállt most szembe a Toyota, akik mindig is máshogy látták, most pedig már biztosak is benne: a villanyautók nem jelentenek kizárólagos megoldást a karbonsemlegességre a japán cégcsoport szerint.
A jövőben is a hibridekre és a hidrogénre helyezi a hangsúlyt a gyártó