Nem egy kiállítási autó, ebben az állapotában Magyarországon még friss műszakival is bőven egymillió forint alatt szerezhetünk hasonlót (Fotó: Youtube.com/NoSpeedLimitGermany)
Akadnak olyan motorok, amelyeknek a 362 ezer kilométer rengeteg, ám a legendás, 110 lóerős, AFN motorkódos Volkswagen 1,9 TDI közismerten nem ebbe a kategóriába tartozik. Megfelelő, főként autópályás, 130 km/órás felhasználás és rendszeres karbantartás mellett 1,1 millió kilométerrel is láttam már olajfogyasztástól és látható füsttől mentes, bontatlan motort, illetve 770 ezer kilométert futott gyári turbóval is találkoztam már a típus esetében. Ezek ugyan kirívó esetek, ám összességében leszögezhető, hogy
a 110 lóerős, adagolós 1.9 TDI motorok jó eséllyel kibírnak félmillió kilométert, ha nem hanyagolják el őket, illetve nem csinálnak belőlük koromokádó, több száz lóerős tuningszörnyeteget.
Ennek ellenére ez a konkét autó 352 ezer kilométernél egyáltalán nem néz ki biztatóan.
Az esztétikai állapota sem az igazi, ám az csak apróság ahhoz képest, hogy a motornak sem szép a hangja. Az első indítási kísérlet számomra különösen furcsa volt, mintha kompresszióhiányos lenne a motor, ám utána, amikor végre sikerült beindulnia mind a négy hengernek, a nyitott ajtós gázadások alatt egyértelműen hallatszott, hogy az egyik henger gyengébb a többinél, valamint hogy a motorból - vélhetően ugyanennél a hengernél - valamilyen csattogó hang is halható. Sajnos azt nem látni a videón, hogy füstöl-e az A4, de viszonylag kevés esélyt látok arra, hogy ebből az autóból sem kék, sem pedig fekete füst ne távozott volna látványos mértékben az autópályás tiprás közben. Hozzátenném, a tévhitekkel ellentétben ez a motor tud teljesen "láthatatlanul" üzemelni, még komoly terhelésen is, ha minden rendben van vele és jól is állították be. A kérdéses állapot és a rosszul beállított futómű ellenére nagyon meglepő, amit az autópályán produkált az A4: érdemes megnézni az alábbi videót.
„Hozzátenném, a tévhitekkel ellentétben ez a motor tud teljesen „láthatatlanul” üzemelni, még komoly terhelésen is, ha minden rendben van vele és jól is állították be.”
-Én ezt el is hiszem csak nincs már ilyen agyon nem kopott motor, vagy a turbo vagy a befecskendezők és vagy a pumpa, de legfőképp a henger kopásától valószínű gyors padlón minimum pipázik, de legfőképp ahogy rtam hogy ha a későbbi motoroknál is volt kipufogógáz csalás (dízelbotrány) el lehet képzelni hogy ezek még egy esetleges láthatatlan kipufogógáz (ami ritka mint a holló) ellenére is mit köpnek ki magukból…..