Ezeket az autókat várjuk a legjobban 2024-ben!
Szerkesztőségi vallomások a várva várt autókról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg újdonságot tartogat a 2024-es esztendő, így nehéz csupán 3 autót kiválasztani, de mi most mégis megpróbáltuk megnevezni a három legjobban várt masinát.
Horváth András
3. Lexus LM
Eddig még soha nem fordult elő, hogy egy autót azért várjak, mert több időt szeretnék hátul tölteni, mint a kormánykerék mögött. Most ez a pillanat is elérkezett, mert a Lexus kisbuszában bizony ez lesz a lényeg. Kornél már vezethette a nemzetközi menetpróbán, erről ide kattintva olvashatsz! Aztán remélhetőleg hamarosan egy részletesebb tesztet is tudunk róla készíteni, már csak egy sofőrt kell találnom.
Talán senki nem vitatja, hogy a sportautók, avagy a "túrakupék" egyik legkívánatosabb darabja a Mercedes-AMG GT. Mindennel rendelkezik, amit a klasszikus autóbolondok csipáznak: Tökéletes arányok, bivalyerős motorok, és észvesztő hanghatások. Az pedig valójában édesmindegy, hogy a második generációból az 55-ös, vagy a 63-as jelölésű érkezik-e a szerkesztőségbe, mindkettőt szívesen látjuk vendégül.
Egy Mustang mindig örömet csempész az ember életébe. Akkor is ha csak látod az utcán, akkor is ha csak hallod, ahogy elgurul melletted egy V8-as változat, és persze ha vezetheted is, akkor aztán végképp. Azonban a hatodik generációs Mustang formáját csak elrontani lehet, viszont, ha a Fordnak sikerült még tovább tökéletesíteni a vadló vezetési élményét, akkor valószínűleg nem fog bántani a 7. generáció(?) kicsit konzervatívabb megjelenése. Főleg, ha a Dark Horse is eljutna Európába!
Németh Kornél
3. Dacia Duster
Fontos modell a Duster, és nagyon kíváncsi is vagyok rá, ám egyértelmű, hogy jön, lát és győz is a magyar piacon. Éppen ezért került csak a dobogó legalsó fokára nálam: mert egyértelmű, hogy mindenki, aki szereti a praktikus, tágas, ár-érték arányban korrekt autókat, az tűkön ül az új generáció miatt. Persze, bizonyára lesznek támadói, akik majd a fotelból jobban tudják - és hangoztatják is - hogy ez még mindig ugyanaz a színvonal, mint annak idején az 1300 TLX volt, de ez jó eséllyel nem is állhatna távolabb az igazságtól. Az egyetlen kérdés, ami még dönthet a sorsáról, a hazai ára lesz, ám erre az információra még várni kell.
Ha az új Santa Fe első fotóira ránézek, akkor már csak a formája miatt is egyből a zsebemhez nyúlok. Nagy, praktikus, szögletes és formabontó. Ugyanezt a dizájnt egy kombi karosszérián mondjuk jobban élném, de nem teljesülhet mindenkinek minden vágya: annak ellenére is a 2024-es év legjobb autói közé várom, hogy lehetne néhány centivel alacsonyabb. Az 1,6 literes motoron alapuló - konnektoros vagy öntöltő - hibrid kizárólagossága aggaszt még valamelyest, egy ekkora és ennyire szögletes autó aligha produkál majd pénztárcabarát, vagy épp környezettudatos fogyasztást a középkategóriás benzinessel autópályás körülményeknél, de lássuk be: aki megvesz egy ekkora monstrumot, annak egyébként sem ez lesz az elsődleges szempont.
Ezek után valószínűleg nem meglepő, hogy mi áll nálam az első helyen: nem csak egy dízel kombi, hanem "A dízel kombi". Az új Passatba kényelmesen befér majd a család, nem kell emeletes ágyat mászni a beszálláshoz, és bármikor, gond nélkül lehetséges 5,5 literes fogyasztásból átpattanni vele Európa másik végére. Remélem, hogy a vezetési élmény is hozza majd azt a színvonalat, amit a statikus bemutatón az autó többi része gond nélkül virított, és még egyszer, utoljára megmutathatja a Volkswagen a 9. generációval, hogy miért legendás évtizedek óta a Passat Variant TDI.
Gorzás Gergő
3. Suzuki Swift
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mit keres a listám harmadik helyén a negyedik generációs Swift, hiszen az új nemzedék küllemében nem sokat változik az elődhöz képest, ráadásul a hajtásláncban sem mutat semmi extrémet. Ellenben az elmúlt bő 20 évben a magyar piac egyik meghatározó modellje volt, így kár lenne lebecsülni, hiszen a most kifutó nemzedék is viszonylag szépen fogyott a SUV-mánia kellős közepén, az új Swift pedig csak modernebb, és remélhetőleg jobb lesz a mostaninál. A Sport kivitel – amennyiben lesz ilyen – minden bizonnyal nem jut el Európába a szén-dioxid kibocsátási szabályok miatt, ennek ellenére nagyon kíváncsi vagyok, mit tud felmutatni a kisautók szegmensében a Suzuki 2024-ben.
Magam sem értem, hogyan kerülhetett a top hármas listámra egy villanyautó, mindjárt a második helyre, de magamnak is hazudnék, ha azt mondanám, hidegen hagy a koreaiak sportos elektromos autója. Félreértés ne essék, így látatlanban is úgy gondolom, hogy nem fogja tudni felvenni a versenyt élményben egy belsőégésű sportautóval szemben, de a számtalan apró, rafkós trükk, amellyel megpróbálják kívánatossá tenni az Ioniq 5 N-t engem is felcsigázott, és tűkön ülve várom, hogy milyen az, amikor egy villanyautó a váltás imitálásával, és a kamu motorhanggal próbál szórakoztatni. Ha egyik sem jön be, még mindig ott a drift mód és a 3,6 másodperces 0-100.
Egy percig sem kellett gondolkodnom, hogy melyik autó hoz leginkább lázba, ami a 2024-es évet illeti. A Mustang továbbra sem akarja magát bolygómegmentő járműnek hazudni, cserébe felhőtlen időtöltést, és életre szóló élményt ígér. Ha csak fele olyan jó lesz, mint a kifutó generáció, akkor ismét jó munkát végeztek a Fordnál, és minden megtett méter öröm lesz vele – pláne úgy, hogy bármennyire is szomorú, az izomautók utolsó éveit éljük, elvégre a Mustang nagy konkurensei közül szinte már egyet sem gyártanak.