Kelendőek a benzinesek és hibridek, a villanyautók is szépen jönnek felfelé, de egyelőre esélyük sincs a hagyományosabb járművekkel szemben
Közzétette a novemberi jelentését az ACEA, amelyből kiderül, hogy immár zsinórban 16. hónapja nő az európai újautó-piac. A múlt hónapban az előző év novemberéhez képest 6,7 százalékos növekedést regisztráltak, az átlagosnál pedig jóval nagyobb ugrást mutatott Olaszország 16,2 százalékkal, de Franciaország 14 százalékos tendenciája is kiemelkedő. 2023-ban minden vizsgált EU-s ország valamilyen szintű emelkedést jelentett, egyedül Magyarország maradt el a 2022-es számoktól.
Magyarországon a hibridek vezetne utcahosszal, tisztes távolságból követik őket a benzinesek
Hajtásláncokra bontva továbbra is a benzines autók dominálnak, a novemberben értékesített autók 32,7 százalékában ilyen erőforrás található. A második helyen a hibridek szerepelnek 27,4 százalékos részesedéssel, míg a dobogó alsó fokára a villanyautók fértek fel 16,3 százalékkal. Dízelmotoros autókból egyre kevesebb fogy, a múlt hónapban eladott járművek csupán 12,2 százaléka megy gázolajjal. A plug-in hibridekből még kevesebbet adtak el, ezek piaci részesedése kicsivel több mint 8 százalék.
A dízelmotoros autók száma rohamosan csökken, Európában csupán 12,2, míg itthon 11,6 százalékot értek el novemberben
A magyar piacon egészen más diagram rajzolódik ki. A hibrid járművek hatalmas fölénnyel vezetnek, több mint 47 százalékot kihasítva maguknak a képzeletbeli tortából. Csupán a második helyre kerültek a benzines autók 29,3 százalékkal, míg mögöttük jócskán lemaradva a dízelek 11,6 százalékkal. Érdekesség, hogy hazánkban is több elektromos autó fogyott mint plug-in hibrid, előbbi 6,4, míg utóbbi 5,2 százalékon állt meg.