400 kilométert tud az új DS 3 E-Tense? Majdnem!

Teszten a frissített DS 3-as

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még nem generációváltáson, csak egy kis ráncfelvarráson van túl a DS 3, amely a szokásos módon történt. Kicsit módosítottak a külsején, azonban a fontosabb dolgok a lemezek alatt történtek.

Most már nem kell magyaráznom, hogy mi az a DS, hiszen szépen lassan, de beivódott a köztudatba a luxusmárka neve. Főleg, hogy szintén nem rohamtempóban, de bővült a márka kínálata. Idén esedékes volt a márka egyik legrégibb típusának a frissítése is, amely a DS 7-hez hasonlóan elvesztette nevéből a Crossback feliratot, így a legkisebb autójuk csak simán a DS 3 nevet viseli, illetve annak tisztán villanyhajtású változata az E-Tense utónevet is megkapja. Kevesen tudják, de a DS 3 még kapható benzin és dízelmotorral is, bár tény, hogy ez pont egy olyan autó, amelyhez kimondottan illik a villanyhajtás. Kár, hogy szokás szerint nagyon elszalad ezzel az ára, ám az összeget csak a végén árulom el.
Hirdetés
Szóval frissítés: A külsőn a szokásos plasztikai beavatkozásokat végezték el. Átrajzolták a fényszórókat, új hűtőmaszkot kapott (itt hozzá kell tennem, hogy a villanyhajtású változati s klasszikus rácsot kap), látványos krómfényű díszekkel, valamint a nappali menetfények is a megújult formanyelvhez idomultak. Még indig különleges a B-oszlop „uszonya”, illetve látványos hátul a fekete díszcsík, amely az autó teljes szélességében végigfut, körbeöleli a lámpatesteket és a DS Automobiles felirat „fészkének” is ideális. Bent is a márkától megszokott extravagáns megjelenés vár. Szemet gyönyörködtető rombuszminták mindenütt, rengeteg bőrkárpit, óraszíjra emlékeztető ülésburkolatok és csak kevés kopogós műanyag jellemzi a DS 3-at. Csupán a hátsó ajtóburkolatokon érezni némi spórolást, viszont lévén kisautóról van szó, a hátsó ülések amúgy sem az autó lényegi részei. Itt csak gyerekek férnek el kényelmesen, ugyanakkor elöl nincs gond. A ráncfelvarrás digitális műszeregységet hozott és továbbfejlesztett infotainment rendszert, amit 10,25 colos érintőképernyőről lehet kezelni a műszerfal tetején. Maradtak viszont a középkonzolra helyezett ablakemelők, amelyeket szokni kell. A csomagtér átlagos méretű, ami 350 litert jelent alaphelyzetben, de a töltőkábeleknek sajnos nincs külön rekesz, sok helyet foglalnak. Új hajtáslánc is érkezett a frissítéssel. Az újrahangolt villanymotor 156 lóerőt és 260 Nm forgatónyomatékot tud. A teljesen új lítium-ion akkumulátor pedig nettó 50,8 kWh kapacitású (ez bruttó 54 kWh), amely nagyobb hatótávot ígér. Sőt, nem csak ígér, tényleg tudott is 375 kilométert, még a kora nyári időben, ami előrelépés az előd 320 kilométeres értéknél, de épphogy nem éri el a gyártó által ígért 402 kilométert. De ez így is szép érték, hiszen a DS 3 nem utazóautónak született. Városi, elővárosi használatra tehát tökéletesen elegendő a tudása. Utcai oszlopról 11 kilowattal szívja magába az áramot, tehát kb. 5 óra alatt töltődnek fel a kifacsart akkumulátorok, ám tudja a 100 kilowattos villámtöltést is, amivel fél óra alatt 20-ról 80%-osra tölthető.
Hirdetés
Vezetni kellemes, mondhatni megnyugtató. Futóműve teljesen átlagos, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, a lengéscsillapítókat pedig lágyra hangolták. Ez és az 1,55 tonnás tömeg segít kivasalni az úthibákat. Dráma nélkül gördül át rajtuk, nem sokat érezni belőlük az utastérben, ellenben a kormányzás steril, nem ad túl komoly visszajelzést. De, ami a tempós kanyarokban hátrány az parkoláskor előny és lássuk be, a DS 3 amúgy sem a kanyarvadászatra született. Jelentős változás azonban, hogy már nem annyira idegesen virgond. Valószínűleg módosítottak a kipörgésgátlón és a menetstabilizálón, így most már sokkal egyenletesebben indul meg, nem akarja mindenáron azonnal füstté varázsolni a gumikat a nagy nyomaték azonnali útra engedésével. Szóval még inkább kifinomulttá érett a DS 3. Ennek viszont ára van. A villanyos modell jóval drágább a benzinesés dízelmotoros változatoknál. Míg egy sima benzinmotoros DS 3 alapára 10,19 millió forint, addig a legolcsóbb villanymotoros 16,49 millió forint, míg a csúcsfelszereltségű Opera változat már 18,99 millió forintról indul. Ráadásul ez könnyedén feltornázható például a 490 ezer forintos bordó fényezéssel, vagy épp a 790 ezer forintos, a 360 fokos kamerarendszert és HUD-ot is tartalmazó Techno csomaggal, amiben persze még ott a holttérfigyelő, az első parkolóradar és a tolatókamera is néhány egyéb asszisztens társaságában. Így már 19 millió forint felett jár a DS 3 E-Tens, ám nem szabad elfelejteni, hogy luxus kisautónak szánták. Szóval a név kötelez.
Hirdetés

Értékelés
Pozitív
Egyedi dizájn, finomtottak a teljesítményleadásán
Negatív
drága
Árak
Tesztmodell alapára
18 990 000 Ft (2023.12.11.)
Tesztautó ára
19 600 000 Ft (2023.12.11.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
116 kW (158 LE)
Nyomaték:
260 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
Végsebesség:
150 km/h
Méretek
Hosszúság:
4118 mm
Szélesség:
1791 mm
Magasság:
1534 mm
Saját tömeg:
1550 kg
Össztömeg:
2008 kg
Tengelytáv:
2558 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
350 l
Motor és váltó
Motor:
Villanymotor
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
260 Nm
Teljesítmény:
116 kW (158 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,0 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?