Az 1983-as idényt egy hajszállal a Lancia nyerte, az Audi mindössze két ponttal maradt le. A halálesetek miatt 1987-re vállalhatatlan lett a B csoport, ezért törölték a világbajnokságból
A filmgyártók lassan elkényeztetik az autórajongókat, az autóipar és a versenysport fontos mozzanatai egyre gyakrabban kerülnek vászonra. Az ó év végén és az új év elején két fontos premiert is tartanak, december utolsó napjaiban érkezik Adam Driver főszereplésével a Ferrari film, a jövő év első napjaiban pedig az Audi és a Lancia harca debütál.
A Quattrót 2,1 literes öthengeres motorral szerelték, a turbós blokkot 450 lóerőig is felhúzták, az ötdugattyús motor az utcai változatokba is bekerült
A nyolcvanas évek elején kezdett eldurvulni a B csoport, ekkor jelentek meg a 300-400 lóerő körüli feltöltött motorok, az eszeveszett tempóhoz pedig nem igazították hozzá a biztonsági szabályokat, ezért a nézők és a pilóták sem mindig élték túl a versenyt. Az Audi Quattro megjelenése felkavarta az állóvizet, az összkerékhajtás addig nem volt jellemző a kategóriában, a németeknek számos győzelmet hozott az új technika. Azt viszont nem lehet kijelenteni, hogy a csak az Audinak állt a zászló, a filmben szereplő középmotoros, hátsókerekes Lancia 037 is számos győzelmet szerzett, az olasz autó aszfalton jobb volt az Audinál, utóbbinak a laza talaj kedvezett.
A Lanciát egy kétliteres kompresszoros motor hajtotta, a teljesítmény 270 és 330 lóerő között változott, az autó tömege nem érte el az egy tonnát. A 037 előtt a Stratos, utána a Delta uralta a versenypályát
A film nyilvánvalóan tartalmaz valós eseményeket, de már az előzetesből is kiderül, hogy túlzásokba is esik. A kétperces ízelítőben a versenypályán fej-fej mellett versenyzik a két autó, ami a valóságban nem fordulhat elő. Ettől függetlenül egy izgalmas, a korszakot remekül ábrázoló és a pályán uralkodó feszültséget is jól prezentáló film várható.
Kicsit kezd sok lenni ebből a motorsport életrajzi zsánerfilmekből. Annyi jó autós téma van ami simán megérdemelné a saját moziját Ralph Nadertől kezdve Alec Issigonison át Dante Giacosáiga szponzorfeliratokkal telematricázott bugyuta akciójelenetek helyett. Bár gondolom a cigi/alkohol reklámok tilalmának is szerepe lehet benne, hiszen filmen a történelmi kontextusban simán lehet premierplánban mutogatni a Martini meg Marlboro logókat, míg pályán az ma már tilos.