Küllemében szinte megegyezik a 450e-vel, de a lemezek alatt lényeges a különbség
Az RZ 450e már nem újdonság,
itthon is kipróbáltuk, de az összekerekes modell olcsóbb változata csak most mutatkozott be Japánban. A 300e az első kerekeken hajt, és mindössze egy villanymotor dolgozik benne, ellenben még ez is képes 201 lóerős teljesítményre, és 266 newtonméteres maximális nyomatékra. Az RZ 300e közel 100 kilogrammal könnyebb mint a 450e, ezért a Lexus mérnökei új hátsó futóművet fejlesztettek, emellett áthangolták a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat.
Akár 600 kilométert is elmehet 18 colos felnikkel
Ami talán ennél is fontosabb, hogy a hatótáv nagyobb a japán szabvány szerint, mint a 450e esetében, hiszen 18 colos felnikkel 599 kilométert, míg a 20-asokkal 530 kilométert képes megtenni két töltés között a 300e. A Lexus a hatótáv megnövelése mellett a töltés felgyorsítására is gondolt: a klímaberendezés hőcserélőjétől a 71,4 kilowattórás akkumulátorhoz vezető légcsatornákat átdolgozták, így gyorsabban melegíthető a nagyteljesítményű töltéshez az optimális hőtartományba, ezért télen sem kell sokkal többet a töltőoszlop mellett ácsorogni.
Japánban 8,2 millió jenről, vagyis nagyjából 20 millió forintról indul az RZ 300e