A koncepciót már 2021-ben elénk tárta a Dacia, ám a megjelenésre még közel két évet kell várni
A Bigster a Dacia eddigi legnagyobb SUV modellje lesz a 4,6 méteres hosszúságával, mindez valószínűleg a francia-román márkától megszokott kedvező árakkal együtt. A 2021-ben megvillantott tanulmányautó szériaváltozata a pletykák szerint nagyon hasonló dizájnt kap majd, mint amit a tanulmányautón már láthattunk,
a Carscoops csapata már meg is mutatta, hogy szerintük hogyan fog kinézni az újdonság a sorozatgyártott Daciák vonásaival.
Nem hivatalos forrásokból olyan információkkal is találkozhatunk, miszerint az új Duster és a Bigster több karosszériaelemen is osztozik majd, állítólag az egész orr-rész csereszabatos lesz, akárcsak a Sandero, Logan és Jogger trió esetében.
A beltérről viszont egyelőre még szinte semmit sem tudunk biztosan, a helykínálat nagyjából a Jogger szintjére várható. Ugyanígy csak találgatás, mégis több mint valószínű, hogy az új Dusterrel szinte teljesen azonos műszerfalat kap majd a Bigster, ami már teljesen digitális műszeregység lesz.
Az eddigi legnagyobb Dacia lesz 4,6 méterrel
Annak ellenére, hogy hivatalosan a C-SUV szegmens újdonságaként érkezik a Bigster (állítólag a a CMF-B platformon), Dacia szokás szerint az eggyel nagyobb, D-szegmensben található modelleknek is olcsó alternatívája lehet majd, mint mondjuk a Skoda Kodiaq vagy a Nissan X-Trail. A padlólemez azonban minden bizonnyal a motorkínálatot is behatárolja majd.
A Bigster a legfrissebb pletykák szerint a különböző, új Renault modellekből már ismerős, 1,2 literes, háromhengeres motort kaphatja meg 48 voltos lágyhibrid rendszerrel és elektromos összkerékhajtással, akárcsak a hamarosan érkező Duster.
A SUV páros a Carscoops információk szerint egy teljes értékű öntöltő hibrid rendszert is kap majd, ráadásul ez nem a Jogger már leleplezett hibridje lesz. Zöld rendszámos változatról egyelőre csak alaptalannak tűnő spekulációkat találni az interneten, ám természetesen nincs kizárva a konnektoros hibrid Bigster lehetősége. Jóval valószínűbb azonban az a pletyka, hogy gyári LPG-üzemű modellként is elérhető lesz a Bigster, remélhetőleg nem kizárólag az aprócska, háromhengeres motorral.
Szögletes, terepjárós formára kell számítani
A tervezett árlistát természetesen hétpecsétes titokként tartja elzárva a Dacia, ami nem meglepő, hiszen rendszerint ez a legnagyobb faktor a márka vásárlói számára. Ennek ellenére azért akadnak bőséggel kisebb-nagyobb megalapozottságú spekulációk ezzel kapcsolatban is. Mindent összevetve a legvalószínűbb, hogy a Skoda Karoq és a Citroen C5 Aircoss alá fogja majd beárazni a modellt a francia-román márka,
így lehetséges, hogy a bűvös 10 millió forint alatt kezdődik majd a Bigster.
Természetesen mi is többet fogunk tudni a sokat emlegetett Duster bemutatója után, ami még ebben a hónapban esedékes. A sorozatgyártás a korábbi modellekhez hasonlóan Romániában, Mioveni városában kezdődik majd meg valamikor 2025 elején, nagyjából egy évvel az új Duster után.
2025-ben, nagyjából 8 és 10 millió forint közötti indulóárral érkezhet el hazánkba a Dacia újdonsága, már persze akkor, ha a forint inflációja is úgy akarja