A vesék felső részébe kerülnek az önvezetéshez szükséges szenzorok
Manapság már nincs akkora csinnadratta az önvezetés témakörében, mint néhány éve, pedig most fejlődik igazán a technológia. Mindezidáig például a BMW-nél nem volt arra lehetőség, hogy akár csak rövid időre is, de levehesse a sofőr a tekintetét az útról úgy, hogy az autó irányítottan tovább haladjon. Mindez hamarosan megváltozik, mert 3-as szintű önvezetést ígér a BMW az új 7-es limuzinban. Tudjuk le előre a "de" részeket, hogy aztán pozitívan értékelhessük az újdonságot, mert egyébként tényleg nagy előrelépés: csak Németországban lesz elérhető kezdetben, csak a fizikai elemekkel elválasztott szembejövő sávok esetében, illetve maximum 60 km/h-ig. És az sem kellemes, hogy 6000 euróba kerül az extra.
Bizonyára a jogszabályi környezetnek is rendelkezésre kell állni, hogy a sofőr tévézhessen a volán mögött
Ha a fenti feltételek viszont teljesülnek, akkor tényleg a sofőr figyelme nélkül közlekedik az autó. A 2-es szintű önvezetésnél követelmény, hogy az autót vezető személy legalább a tekintetét az úton tartsa, hogy azonnal kész legyen átvenni az irányítást, ha szükséges. Ezt belső kamerákkal ellenőrzik az ilyen autók, itt a vezetés teljes felelőssége még a sofőrön van. A 3-as szintnél viszont már nem kell az útra figyelni: ha az autó úgy ítéli meg, készen áll az irányítás átvételére, jelez a műszerblokkban, a sofőr pedig egy gombnyomással aktiválhatja az autonómiát. A BMW annyira megengedő, hogy még videókat is képes lejátszani a központi képernyőn addig, ameddig úgy nem érzékeli, hogy a feltételek már nem teljesülnek, és a sofőrnek újra vezetnie kell. Ha ezt mégsem tenné meg, akkor az autó magától álló helyzetbe lassít.
A kormánykerék is jelez, ha éles a rendszer
Mindehhez az új 7-es BMW rengeteg kamerát és szenzort használ, utóbbiak pedig annyira fejlettek, hogy éjszaka is lehetővé teszik az önvezetést. Az alacsony sebesség és az autópálya-szerű útszakaszok követelménye persze erősen korlátozza a lehetőségeket, amikor a 3-as szintű önvezetést ki lehet használni, de például dugóban araszolva tökéletes arra, hogy ne vesszen kárba az értékes idő. Akár szórakozásra, akár munkára lehet fordítani ezeket a perceket, mindenképpen jobban jár a sofőr, arról nem is beszélve, hogy így a vezetés is kevésbé fárasztó.