Üdítő látvány, hogy nem egy SUV modellt szánnak terepre, egyelőre nincs szó sorozatgyártásról
Van abban valami borzasztó menő, ha egy sportkocsiból készül offroad változat, az utóbbi időben több gyár is bemutatta a saját elképzelését. A Porsche a 911-esből készített
limitált kiadást, a Lamborghini a
Huracánt emelt fel, most pedig a Nissan mutatta be a Z-ből faragott terepest
Nyolc fényszóró űzi el a sötétséget, 1971-ben a Datsun 240 Z nyerte a Szafari ralit, ez volt a márka második győzelme
A Z kerekére jókora terepgumikat húztak, a hasmagasságot 5 centivel emelték, a sportkocsi KW futóművet is kapott. A motort alulról haspajzs védi, aminek első része a lökhárító alját is óvja, ha nagyobb buckával találkozna az autó. A blokk továbbra is a háromliteres duplaturbós V6-os, amiből a gyárinál több paripát csavartak ki, ám nem árulták el, hogy a normál változat 405 vagy a Nismo kivitel 420 lóerejét múlja-e felül, de bármennyi is az erő, ez már bőven elég ahhoz, hogy úttalan utakon komolyat lehessen csapatni.
Az első Szafari ralit 1953-ban, II. Erzsébet koronázásának megünnepléseként tartották. A verseny az idők folyamán kétszer cserélt nevet, 2003-ban beolvadt az afrikai ralibajnokságba
A Z Safari egyelőre nem kerül gyártásba, csupán az idei SEMA Show keretein belül lesz látható, pedig lenne benne potenciál. Ha az autó nem is eladó, az ehhez passzoló óra már megvásárolható, a NISMO Seiko Safari Watch 300 dollárért hazavihető.