Akár 720 kilométert is megtehet két töltés között az EV5 - legalábbis a kínai változat
Augusztus végén csupán képeket közöltek a legújabb SUV-ról, viszont a Kia "EV napokon" belül végre részletesebb információkkal is szolgált a márka. Egyelőre csupán Kínában kezdik forgalmazni a modellt, viszont ott rögtön három kivitelben, de a gyártó gyorsan leszögezte, hogy globális változat is készül, viszont az némiképpen eltér majd a kínai belpiacos változattól.
Az EV6-hoz hasonlóan ebből is gyártanak GT kivitelt, de az leghamarabb valamikor az évtized közepén kerülhet a kereskedésekbe
Már a belépő szintű kivitel is 530 kilométeres hatótávval érkezik a CLTC ciklus szerint, az ehhez szükséges energiát pedig egy 64 kilowattórás akkumulátor tárolja, egészen addig, míg a 215 lóerős villanymotor fel nem használja. A Long-Range szinten ugyancsak ez az erőforrás felel a karosszéria mozgatásáért, viszont az akkumulátor mérete 88 kilowattórára duzzad ezen a felszereltségi szinten, ezzel a hajtáslánccal pedig akár 720 kilométert is megtehet két töltés között az EV5. Az összkerekes változat a fent részletezett Long-Range kivitellel megegyező specifikációval rendelkezik, csupán annyi különbséggel, hogy a hátsó tengelyre is felszerelnek egy 94 lóerős villanymotort. A két elektromos erőforrás összteljesítménye így 308 lóerőre rúg.
A kínai és a globális modelleket elkülönítik egymástól
A globális piacra szánt modell valamivel szerényebb mutatókkal büszkélkedhet. Az alapmodell esetében a 64 kilowattórás akkumulátor helyett csak 58-as kerül az autóba, a Long-Range kivitel a 88 kilowattórás csomag helyett csak 81-eset kap, a csúcsváltozatot jelentő Long-Range AWD pedig nem csak kisebb tárolóegységgel, de gyengébb teljesítménnyel kerülhet a piacra, hiszen 308 helyett 302 lóerőt kínálhatnak Kínán kívül, így Európában is.
A Kia tervei szerint 2026-ra értékesítik az egymilliomodik villanyautójukat globális szinten, míg 2030-ra már az 1,6 milliós eladást is átléphetik ha sikerrel járnak a törekvéseik