Sokkal szemrevalóbb egy valódi holdjárónál, a tetőcsomagtartó sarkaira szerelték az önvezető rendszer érzékelőit
A Toyota még ebben az évtizedben megvetheti lábát a Holdon, a japán űrkutatási hivatal felkérésére már 2019-ben elkészült a Lunar Crusier, ami várhatóan aktív részese lesz a 2029-es expedíciónak. A hatkerekű, hatméter hosszú jármű hidrogénhajtású, a személyzet részére 30 napra elegendő energiát képes tárolni és 10 ezer kilométernyi hatótávval bír. A fejlesztés közben bizonyos részegységeket egy kisebb autón teszteltek, ez adta az ihletet a Baby Lunar Cruiserhez (BLC).
Az autógyártók imádnak a múltjukból inspirálódni, a Baby Lunar Cruiser a Land Cruiser 40-ből merítkezik, ami pont irreleváns lenne a Holdon, de nem úgy a hús-vér vásárlók élőhelyeként funkcionáló Földön
A jármű inkább egy tanulmányautó, vajmi kevés az esélye elhagyni a Földet. Ez viszont jót tesz a megjelenésnek, a funkcionalitást a háttérbe lehetett szorítani. A hajlított üvegből álló kabin jól néz ki, ahogy a lebegő tető is látványos, az első szélvédő lekanyarodik, ezáltal a terepet is szemmel lehet tartani. A hasmagasság jelentős, a túlnyúlás nélküli karosszéria terepszögei kiválóak, a kisebb kabin praktikumát tetőcsomagtartó növeli. A hajtásról a kerekekben elhelyezett villanymotorok gondoskodnak, az abroncsok levegőmentesek. A műszerfal csupán egy óriás képernyőből áll, a navigálásban joystick segít, az irányváltó gombokat a plafonon kell keresni.
Egyre inkább a természetközeliséget hangsúlyozzák a gyártók, amihez jól illik a BLC, viccből még ablakemelő kapcsolókat is tettek a beltérbe, ami viszonylag felesleges a Holdon.
A Baby Lunar Cruiser szinte biztosan nem fogja elhagyni a légkört, de a jövő Toyotáinak előfutára lehet. A japánok régóta tervezik egy kisebb, elektromos crossover bemutatását, amin visszaköszönhetnek a BLC megoldásai.
Így fest a Toyota igazi holdjárója, a Lunar Cruiser, ami esélyes a Földön kívüli létre