Ezek a kínai gyártók a legesélyesebbek külföldön
A kínai piac hemzseg az autógyártóktól, de csak kevésnek van esélye külföldön is terjeszkedni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy évtizeddel ezelőtt még nevettünk a kínai autókon, mára valós veszélyt jelentenek az európai gyártókra. De melyik az az öt kínai cég, amelyik letarolhatja a piacot?
Óriási a verseny a nagy falon belül, az országban 170 különböző márka verseng a vevők kegyiért. A technikai fejlődés és a jólét növekedése mellett a túltolt állami támogatások is közrejátszottak a rengeteg gyártó megjelenésében, de jó néhány cég pont olyan gyorsan ment csődbe, mint ahogy megszületett. Az állami segítséget nem minden esetben sikerült hatékonyan elkölteni, a furcsa támogatási rendszer miatt olyan autókat is érdemes legyártani, amit azután nem lehet eladni. Azonban akad néhány olyan gyártó, akik jó eséllyel külföldön is szép karriert futhatnak be.
MG
Nálunk is egyre ismertebb az MG, jó áron kínálnak egészen vállalható városi crossovereket, sőt, az imázsépítés céljából már egy kívánatos roadster is érkezik. A 2006 óta SAIC tulajdonban lévő márka tíz évvel ezelőtt még csak 3500 autót értékesített, tavaly viszont már elérték 450 ezres számot, ezzel ők lettek legnépszerűbb kínai márka külföldön. Európában az idei első félévben a negyedik helyen végeztek a villanyautók piacán, a dobogóra a Renault, a Peugeot és a Hyundai fért fel.
BYD
A világ egyik leggyorsabban fejlődő vállalata a BYD, az óriáscég ugyan Európában még nem elterjedt, máshol viszont szépen gyalogol felfelé az értékesítési listán. A portfólióban plug-in hibridek és elektromos járműveket találni, a személyautók mellett a teherautókat és buszokat is gyárt, utóbbiból hazánk legnagyobb vállalata, a MÁV-Volán csoport is vásárolt. Az átlagos modellek mellett a prémium felé kacsintó autókat is készítenek, a márka különösen sikeres Dél-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában.
Geely/Zeekr
Felvásárlással erősítette meg a európai és amerikai pozícióját a Geely. A Volvót is birtokló cég igazán nyugati szemléletű és ízlésvilágú modelleket készít, amelyek a szigorúbb elvárásoknak is megfelelnek. A kínaiak odavannak az almárkákért, van olyan gyártó, ahol szinte mindegyik típus más és más márkajelzéssel kerül piacra. A Geely a Zeekr jelzésű autókat kínálja a tehetősebb rétegnek, a szedánokat és SUV-ket kínáló márka Oroszországban kifejezetten népszerű, az idei első félévben a 4. helyet sikerült megcsípniük.
NIO
A márkát “kínai Teslaként” is emlegetik, ami nem véletlen. A kínai cég kizárólag villanyautót gyárt, méghozzá a felsőbb szegmenst célozva. A Teslához hasonlóan az informatika felől közelítenek az autózáshoz, ezért az akkuk és a szoftverek terén kifejezetten erősek, illetve nagy a hangsúlyt fektetnek az akkumulátorok cserélhetőségére. A német prámiumgyártók és a Tesla komoly konkurenciát jelent a NIO számára, ezért az európai áttörés még várat magára.
Baojun/Wuling
A kispénzű vásárlókra céloz a Baojun, ami a kínai SAIC és az amerikai General Motors vegyesvállalata. Ennek köszönhető, hogy kevesebb hozzáadott érték is elegendő, a járművek a Chevrolet modelljeivel állnak rokonságba. A márka autói igen egyszerűek, olcsók és könnyen karbantarthatók, ami a szegényebb régiókban népszerűvé teszi a márkát. A Baojun számára fontos piac Dél-Amerikai, Afrika és a Közel-Kelet.