Egyelőre csak Mexikó a biztos pont a Kia K3 esetében, de vélhetően más piacokra is elviszi a modellt a koreai gyártó, így akár Európába is
A Kia tervezői ezúttal sem nyúltak mellé, stílusos szedánt alkottak a K3 képében. Az első fényszóróknak a mostanság szokásosnak mondható formákat rajzolták a tervezők, hiszen egyetlen vonalból áll a lámpatest, ahogyan a legtöbb új Kia modellnél. A hűtőmaszk szintén a szolid eleganciát hivatott érzékeltetni, ahogyan az A-oszloptól egészen a C-oszlopig hátranyúló krómcsík is az ablakok alatt. Méreteiben valamivel a Rio fölött helyezkedik el a K3-ra keresztelt modell: 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles és másfél méter magas. A csomagtere 544 liter, ebben a kategóriában pedig ez igencsak dicséretesnek mondható.
A tipikus szedán formát sikerült feldobni az apróbb részletekkel, például a króm kerettel, vagy éppen a felnikkel
Az utastérben már a szokásos Kia elrendezéssel találkozni. A minimalista elegancia itt is szembeötlő, a műszerfalat pedig a két digitális kijelző uralja. Az óracsoportot egy 4,2 colos képernyőn jeleníti meg a rendszer, míg a multimédiát egy jóval nagyobb, 10,3 colos érintésérzékeny panelen vezérelheti a sofőr. A K3 nem csak modernebb megjelenést kapott a Rióhoz képest, szoftveresen is fejlődött, hiszen ezentúl az alapfelszereltség része a vezeték nélküli Android Auto és Appe CarPlay is.
Ismerős a műszerfal elrendezés, hiszen a Niro is hasonló kialakítást kapott
A motorkínálatbó látszik, hogy egyelőre nem Európára lőnek. Összesen két opcióból választhatnak a vásárlók: a kisebb erőforrás egy 1,6 literes, míg a nagyobb egy kétliteres négyhengeres hajtás. Előbbi 122, utóbbi pedig 150 lóerős teljesítményre képes, de ez kizárólag a legmagasabb, GT-Line felszereltségi szinthez jár, melyhez hatfokozatú manuális váltó kérhető csak, a kisebb négyhengeres akár automatával is hazavihető.
Vajon Európa is kap belőle?
A modellt Mexikóban mutatták be, és ott is gyártják majd, így egyértelmű, hogy a tequila hazájában biztosan forgalmazza majd a Kia a K3-at. Más piacokkal kapcsolatban egyelőre nagyon titokzatos volt a koreai gyártó, így nem tudni, Európában is értékesítik-e majd a modellt, későbbre ígértek tájékoztatást.