Manapság már ritkán találkozni szedánokkal, a Hyundai az i10-esből mégis kínál ilyet
A Hyundai a mai SUV-ok által uralt világban még mindig szeret másképpen gondolkodni, mint a többi gyártó. Az európai piacon is találni még a kínálatukban hagyományos ferde hátú modelleket, kombikat, vagy akár lépcsőshátú modellt is - persze a számos utcai terepjárón túl. Az i10 szedán pedig nem csak mutatós, de az árcédulán szereplő szám sem eget rengetően magas. Küllemében a szokásos Hyundai megjelenést nyújtja az i10 szedán változata, a hűtőmaszk krómozott keretével, és az elnyújtott, sportosra rajzolt fényszórókkal.
A szokásos Hyundai formákkal találkozni az i10-es szedánon is
Az utasteret szintén eltalálták a koreaiak, a néhány helyen már-már elrejtett piros sokat dob az alapvetően fekete-fehér megjelenésen. Az óracsoport az i10 szedán esetében félig analóg félig digitális megoldást kapott, míg a multimédiás kijelző szerepét egy nyolc colos képernyő látja el.
Az utastér kellemes benyomást kelt, viszont jobbkormányos, ami egyben azt is jelenti, hogy nem az európai piacra készült
Persze egy kis bökkenő azért van a történetben. Ezt az apró szedánt a dél-afrikai piacra szánja a Hyundai. Hazai szemmel elképesztően olcsónak tűnő 4,4 millió forintnak megfelelő randról indul az alapára az egyliteres, négyhengeres motorral felszerelt, ferdehátú változatnak. A szedán azonban kizárólag 1,2 literes, ugyancsak négy dugattyúval dolgozó benzines motorral kapható, 82 lóerővel és 114 newtonméteres nyomatékkal. Ám az alapára ennek is csak 5,3 millió forintnyi rand. Az erőforrások mellé ötfokozatú manuális, vagy négyfokozatú automata váltó választható, utóbbi tovább drágítja a csöppséget.
Ötmillióért be. Hülyén néz ki, de a Mazda 121 is gnóm volt (kilencvenes évekbeli).