Idén világszerte 13 ezer Omoda 5 kelt el az első negyedévben
Bár korábban már elhintettük, hogy egy új kínai márka érkezik a hazai piacra, most még többet tudunk már elárulni a Chery újdonságáról. Persze a tárgyalások még mindig folynak arról, hogy ki lesz az importőr, illetve, hogy mennyi helyen forgalmazzák majd az országban, de ezekre majd csak 1-2 hónap múlva kapunk választ. Addig is először is a nevét érdemes tisztázni. Az Omoda első O-betűje az oxigént jelképezi, ami mindannyiunkat éltet. A MODA pedig a modern és divatos életmódot jelenti, szóval már azt is eltanulták a nyugati gyártóktól, hogyan kell megmagyarázni „mire gondolt a költő”.
Magyarországon jövőre 3000 darabot szeretnének értékesíteni, egy évvel később pedig 4000 autó eladása a cél
Az Omoda márkát egyébként csak néhány éve hívta életre a Chery, az Omoda 5 pedig tavaly debütált a kínai piacon. Idén pedig megkezdi európai hódító útját. Természetesen így elkerülhetetlen, hogy villanyhajtású autókat hozzanak, ám az Omoda 5 bizony benzinmotorral debütál, ami minden felmérés ellenére - amelyek szerint "mindenki is" villanyautót venne, ha tehetné - még mindig megfizethetőbb a vásárlóközönség nagy részének. Szóval a villanyhajtású változat csak 2024 első negyedévében érkezik, addig pedig az 1,6 literes, négyhengeres turbós, 197 lóerős és 290 Nm nyomatékú benzinmotorral és 7 fokozatú automatikus sebességváltóval forgalmazzák a divatos crossovert.
Egy divatos crossover az Omoda 5
A forma magáért beszél. Különleges, látványos, de mégsem annyira furcsa, hogy elijessze a vásárlókat. Bármelyik „nyugati” formatervvel felveszi a versenyt. A karosszéria hossza 4,4 méter, a szélessége 1,83 méter, míg a magassága 1,58 méter, szóval egy nagyobbacska alsó-középkategóriás autó méreteit örökölte természetesen hobbiterepjáróra emlékeztető külsővel. Az autó tengelytávolsága pedig 2,63 méter, ami tágas utasteret ígér, bár csomagtere alaphelyzetben csak 378 literes, de ez 1075 literesre bővíthető.
A műszerfal is modern, digitalizált
A műszerfalat egyetlen nagy képernyő uralja, amelynek egyik része a digitális műszeregység, a másik pedig az infotainment érintőkijelzője. Külön-külön 10,25 colosak, a multimédiás rendszer pedig hangvezérléssel is működtethető. Emellett minden olyan kütyüt, segédet megkap, ami ma elvárható, adaptív tempomattól kezdve a 360 fokos kamerán át a vezeték nélküli telefontöltésig, valamint az okostelefonos kapcsolódásról sem feledkeztek meg a tervezők.
Mindent tud, ami ma az európai piacon elvárt
Egyelőre az árazásról sem mertek biztosat mondani az őrülten ingadozó forint árfolyam miatt, de az a cél, hogy 28-30 ezer euró környékén tudják kínálni, ami körülbelül 11 millió forint körüli árcédulát jelent. Ami biztos, hogy Magyarországon novemberben már szeretnék átadni az első autókat, szóval hamarosan minden részletre fény derül.
7,8 másodperc alatt van százon az 1,6 literes turbós benzinmotorral
Cupra Formentor koppintás, belső meg erősen az új skodákra hajaz..csak egy ujabb kínai másolás
Szerintem nagyon jól néz ki, főleg oldalról. Talán a hűtőrács, ami kicsit túlzás, de még belefér. Azt teljesen felesleges keresni, hogy esetleg egyes elemek melyik másik autóra hasonlíthatnak. Mert minden hasonlít mindenre is, illetve bárki bármit beleáthat.
Azt hiszem, az már évek óta nem kérdés, hogy a kínaiaknál a minőséggel nem nagyon lehet gond. És másik cikkben olvastam, hogy erre a modellre is 7 év garanciát adnak. Amivel az új gyártók új modelljei vásárókat tudtak szerezni, az elsősorban a jó árazás. Ha ez 11 millió lesz, az nem nevezhető jó árazásnak. Ezen kívül kíváncsi leszek majd az első tesztekre is, főleg a fogyasztási adatokra. Ha elfogadható lesz a fogyasztás (számomra ez 7 liter körüli vegyes átlag), akkor jó vétel lehet. Persze nem ártana, ha legalább 10 millió alá beférne 🙂
Egymásután sorban hozzák ezeket az ízlésficamos autókat. Viszik-veszik mint a kannás bort.
Maximálisan egyetértek!
Szinte biztos hogy megroppantják az európai autóipart (is). De lehet hogy nem csak meg hanem össze is roppantják.
Ha csak a szervizelési hátteret nézem az eladás is függ attól egyértelmű hogy összeropppanthatja.
A márka vagy akár eddig nem márkaszervizek is egyre jobban lefedik európát kínaiautó szervizekkel.
Az eddig leszarozott betanított munkásozott autószerelők vagy valakiknek főnökeik a márkaszervizek a megélhetésük végett kínai autót is egyre többen hajlandóak javítani és eladni is tudnak ilyen szervizháttérrel.
Az elárult autószerelő visszacsap a nyugati márkáknak mert hajlandó kínait is javítani, a kínai meg egyre jobb. A nyugati piacgazdaság meg havaiba hull a buta európában, ha nem szankcionál mint amerika (usa)
A fócvágen konszern azt hiszi ha kínai alkatrészekkel pl padlólemez stb stb attól jobban veszik a termékét kínában nagyot téved szerintem.
A magyar kormány a kínai gazdaság támogatója, nyitott kapu az únióba amíg ki nem hajítanak hacsak rá nem ébrednek az úniós termékvédelemre.
Megnéztem néhány tesztet. Leginkább olyan tesztek vannak, ahol jobbkormányos autók szerepelnek. Általában jó véleménnyel voltak a szakújságírók az autóról, csak minimális kritikát fogalmazott meg egyikük a vezethetőségről. Azokban az autókban egy 1.5-ös turbo motor volt 145 LE-vel. Néhány hete még néhány hazai oldalon is azt írták, hogy azzal érkezik majd az Omoda 5, de van ahol az 1.6-os szerepelt. Ausztráliában és Dél-Afrikában is 8,4-8,5 millió körüli összegről indul és 9,8 millióért már a csúcsverziót adják. Ezek itthon is jó árak lennének, legalábbis jóval barátságosabb, mint a 11 millió.
Ebben az országban, ahol F betűs autókat sem vesznek, itt nem fogják venni a kínait se. Autógyártó nemzeteknél szintén nem, ott a hazai gyártmány az első. Nem tudom, hogy hol fognak kapkodni ezek után, ahhoz nagyon le kellene szorítani az árakat . Használtan meg eladhatatlanok lesznek.
Nem tudom, hogy ezt ironikusnak gondoltad-e. Először azt hittem, hogy igen, de aztán a végére egész komolynak tűnt. Ha vicces akarok lenni, úgy ha komoly, akkor komolytalan. Az F betűs autó alapból egy baromság. Az meg pláne az, hogy F betűs autót nem vesznek. Miért ne vennének, elég sok ilyet látni az utcákon. Talán azzal egyetértek, hogy a piacra belépéskor lehetnének alacsonyabbak az árak, de az utóbbi időben minden nagyon megemelkedett. Azt sem értem, hogy használtan miért lennének eladhatatlanok? Ha valaki azt gondolja, hogy a kínai azt jelenti hogy „sok olcsó, de gagyi” az nagyon le van maradva az időben, legalább 30 évvel. Akkoriban ugyanúgy furcsán néztünk Hyundai és a Kia autóira, illetve a japán elektronikai berendezések mellett feltűnő dél-koreai márkákra. Aztán ezek ma már mind a piac meghatározó szereplőivé léptek elő, ahol a minőség nem kérdés. A kínaiak ugyanezt az utat járták be csak még a koreaiaknál is sokkal gyorsabban. A 90-es években azt mondtuk, hogy akkor lesz bajban Európa és az USA – gazdasági szempontból – ha ezek a kínaiak megtanulnak minőséget gyértani. És mára ezen már rég túlvagyunk. Nemrég olvastam egy Teslákról szóló cikket, ahol azt írták, hogy ha – már nem emlékszem melyik típusból – vásárolunk használtan győződjünk meg róla, hogy hol gyártották az autót, mert csak a Sanghaiban gyártottat szabad megvenni minőségi okokból. Szóval amivel biztosan nem lesz gond az a minőség, a megbízhatóság és az alkatrész ellátás. Nem véletlen a 7 év garancia sem. Nem tudom, hogy hány márkakereskedéssel nyitnak, de az MG pl. kapásból 22 helyen nyitott, nem lepődnék meg, ha az Omoda is hasonló mennyiséggel indulna. Szóval lesz alkatrész, szerviz és hosszú garancia.
Ami nem megy egyik napról a másikra, az a brand felépítése. Mert ahhoz, hogy valamit egy lapon emlegessenek egy Audival, nem is mondva a Mercedest nem két nap kell, de még csak nem is 2 évtized. Ezek talán nem is jó példák, mert egy VW vagy egy Toyota brandet is kemény és hosszú munka megteremteni. Ugyanakkor elektronikában megélhettük, hogy a királyság után akár jelentős vagy óriási bukás is jöhet, pl. egyes japán szórakoztató elektronikai márkák (vagy ezek egyes szegmensei) vagy a legismertebb a mobil piacon a Nokia esete. És az autóipar egyre több dologban mutat párhuzamosságot ezekkel az iparágakkal.
Becsapós ez a hét év garancia, hallottam ezt attól, akinek hét év garanciás autója volt . Félidő után nem sokkal rengeteg alkatrészt kicseréltek neki, nem győzte fizetni. Ezek után nem tőlük vette a következő kocsiját.
Csak egy kérdés! Miért fizettek, ha az autó garanciális volt? Ez így nagyon nem kerek. Nekem is volt olyan, hogy az 5 évig garanciás kocsiban 4 év 10 hónap után romlott el a lambda szonda. Szó nélkül cserélték ingyen.
Ha normális viszonyban vagy a márkával (kereskedővel) akkor még a gari lejárata után is illik kedvezményt adni pl a javítási költségekre (méltányosság) .
Ugyanakkor a garancia sem mindenható, főleg ha hosszabb. A koreai márkáknál pl nem terjedt ki a 7 év gari az elektronikára (pl navi), amire csak 5 év szól (gondolom az elavult fed elektronikát már nincs értelme ennyi idő után frissíteni).
És van ahol alap hogy a szervízperiódust betartod. Én mindig később vittem a kocsit pár héttel vagy párszáz kilométerrel, nem volt bajuk vele. Ahogy olvasom a német fórumokon, egyes márkáknál kifejezetten rossz ha akár egy korai szervíz megkésett a programban.
Viszont a kopó alkatrész sok mindent jelenthet, és azok között is akadnak drágább elemek (pl fékcsere). Nálam valahogy minden szervízhez sikerült valamit elintézni 60.000 után (r szűrő tisztítás, fékbetét, ablaktörlő).
Vejemék nemrég, az idén vették az autójukat, az emblémája egy macskaszerű valami.
Már háromszor romlott el, most sem merik használni, mert furcsa hangot ad a motor.
Hát igen, van aki veszi az F betűset.