A Honda az új modellel új színt is bemutatott, méghozzá a Aqua Topázt
A japán márka Európában a Honda e-vel kezdte meg hódító útját a villanyautók piacán, de a cuki csöppség nem alkotott maradandót, ugyanis nemrégiben kiderült, hogy utód nélkül tűnik el a modellkínálatból. A Honda - talán ennek is köszönhetően - úgy látta jónak, ha egy manapság divatosabb szegmensben próbálkoznak kizárólag villanyhajtású autóval az európai piacon.
A hűtőmaszk helyére került a töltő
Így hát az öreg kontinensen egy SUV lett a Honda következő kizárólag elektromos modellje, a furcsa nevű e:Ny1. Méreteit tekintve közel 4,4 méter hosszú, 2,6 méteres tengelytáv mellett 1,8 méteres szélességgel büszkélkedhet, tömegét tekintve pedig mindössze 1730 kilogrammot nyom a mérlegen. A csomagtartó űrtartalma alapesetben 361 liter, de ez tovább bővíthető akár 1176 literig is hátsó ülések lehajtásával.
Hátul új betűtípussal szedték a japánok a márka nevét, ezzel is utalva az új korszakra
Az állított képernyő nagyon jól mutat az e:Ny1 utasterében
Persze a kormány mögé is digitális kijelző került
Felszereltségi szinttől függetlenül csak elsőkerék-hajtással kérhető az e:Ny1, illetve hajtásláncból is csupán egyetlen verzió áll a vásárlók rendelkezésére. A 204 lóerős villanymotor 310 newtonméteres nyomatékkal bír, ezzel 7,6 másodperc alatt tudja a SUV a százas sprintet, a végsebessége pedig 160 km/óra. Az elektromotort egy 69 kilowattórás akkumulátor látja el energiával, ezzel a WLTP szabvány szerint 412 kilométeres hatótávra képes az e:Ny1. A fedélzeti töltő kapacitása 11 kilowattos, a Honda állítás szerint tíz százalékról nyolcvanra 45 perc alatt tölthető fel az autó, közben pedig hangulatos fényjátékkal tájékoztatja a tulajdonost, hogy éppen hol tart a töltés. A Honda e:Ny1 már itthon is rendelhető: szűk 21 millió forintról indul a japán márka villanyautója.
A Honda több mint 20 millió forintért kínálja a villany SUV-ot