A Q6 e-tron lehet az Audi újabb nagy dobása?
Igazán figyelemfelkeltő külsővel mutatta meg a nagyvilágnak az Audi a Q6 e-tron prototípusát. Persze nem nehéz megfejteni, hogy a színkavalkád elsősorban annak szól, hogy minél nehezebb legyen kivenni a SUV vonalait, de azért így is többet látni végre a németek új üdvöskéjéből, mint a korábbi kémfotókon. A most kikerült felvételeken jól látszik, hogy a Q6 elektromos változatánál a sportosabb irányt választották a dizájnerek, legalábbis erről árulkodnak az első, és a hátsó fényszórók is, nem beszélve a szolid diffúzorról.
Egyelőre sok az álca matrica a Q6 e-tronon, de a lényeg már így is látható
A lámpák különösen jól állnak az új Audi SUV-on
Az Audi Q6 e-tron bizonyos szempontból igazi újítónak számít, ugyanis ez lesz az első sorozatgyártású autó a Volkswagen csoporton belül, amely a Premium Platform Electricre, vagy röviden a PPE-re épül, amelyet kimondottan villanyautókhoz készítettek. Az Audi és Porsche által fejlesztett új szerkezet már a 270 kilowattos töltést is támogatja majd, ami gyakorlatban azt jelenti, hogy tíz százalékról nyolcvanra kevesebb mind 30 perc alatt képes a töltő felpumpálni az akkumulátort, amely minden esetben 100 kilowattórás, kiviteltől függetlenül, így az ígéretek szerint a hatszáz kilométeres hatótáv is meglehet az Audi Q6 e-tronnak a WLTP ciklus szerint. Az alapváltozat esetében ehhez 375 lóerős teljesítmény társul, ezt az úgynevezett Boost mód 396-ig feltornázhatja - igaz csak korlátozott ideig. A csúcsmodell SQ6 esetében már 483 lóerő az állandó teljesítmény, és a már említett boost 510-ig húzza a két elektromotor erejét. Ebben a fokozatban a németek szerint álló helyzetből négy és fél másodperc alatt gyorsul százra az SQ6. Az Audi hivatalosan egyébként az év végén leplezi le a Q6 e-tron modelleket.
Nem valószínű, hogy így kerül a kereskedésekbe, de a fehér felnik sokat dobnak az összképen, igaz ehhez hozzájárul az autó alap fehér fényezése is