Már másfél milliónál is többet eladtak a Superbekből a modell újjászületése óta
Negyedik generációjába lép a Škoda Superb, már ami a modern kori Superbeket illeti. 90 éve ugyanis gyártott már autót ilyen névvel a Škoda, aztán néhány évtizedes kihagyás után 2001-től hívták így ismét a cseh gyártó zászlóshajóját. Az új Superb ismét elérhető lesz szedán és kombi kivitelben, és a motorválaszték sem lesz szűkös: három benzines, két dízel és egy lágyhibrid meghajtás mellett megint lesz konnektoros hibrid. Utóbbi viszont csak a kombinál választható, de a beépített akkumulátor mérete megduplázódik, a kibocsátásmentesen megtehető kilométerek száma így már eléri a 100-at.
A szedánról még nem érkeztek fotók, de valamivel magasabb lesz, mint a jelenlegi
A legkisebb motor egy 1,5 literes benzines, ez kerül a lágyhibridbe és a konnektorosba - előbbiben 150, utóbbiban 204 lóerő lesz a teljesítmény. A dízelek és a benzinesek 150 és 265 lóerő között mozognak majd, opcionális lesz az összkerékhajtás, viszont széria az automata, duplakuplungos (DSG) váltó. A csökkentett károsanyag-kibocsátásért az összes motor megtesz mindent, amit csak lehet: lesz hengerlekapcsolás és nagyobb teljesítménnyel dolgozik majd a hűtőrendszer is. Az új Superb méretei is változnak: hosszabb és magasabb, viszont valamivel keskenyebb lesz az autó. A tengelytáv ugyan változatlan, tehát nagyobb lábtérre nem kell számítani, nő viszont a csomagtér mérete, illetve a fejtér is mindkét sorban.
Elöl és hátul is az Enyaq fényszóróira hasonlítanak a lámpák
A Škodára jellemző apró, de roppant hasznos megoldások szintén feltűnnek az új Superbben: a hátsó középső könyöklőbe táblagéptartót építenek, az első ülések háttámlájába pedig okostelefon-tartót. A kombiban a csomagtér puha fedője elektromosan gurul a helyére, az ablakmosó folyadék tartályának nyílása körül pedig tölcséres kialakítás segít, hogy egy csepp se vesszen kárba. A Superb ikonikus bépített esernyője természetesen továbbra is elérhető lesz. Elöl a központi érintőképernyő hatalmasra nő, a középkonzolon pedig rengeteg helyet kapunk, ugyanis a sebességváltó karja a kormányoszlopra költözik. Elöl és hátul is egy újfajta, kristályos hatást keltő kialakítást kapnak a fényszórók, ez újdonság lesz a Škodánál. Természetesen a vezetéssegítő rendszerek is magasabb fejlettségi szintre lépnek, kereszteződésekben például figyelmeztet majd az autó a keresztirányú forgalomra, illetve már a kerékpárosokkal is számol a Superb fedélzeti számítógépe. Mindezekből ítélve tehát úgy tűnik, minden adott, hogy folytatódjon a Škoda legnagyobb szedánjának sikertörténete, az új generációval néhány éven belül reális cél a valaha összesen eladott kétmillió Superb elérése. Ezek jelentős része Németországba kerül, de az autópályákat járva egyértelmű, hogy itthon is népszerű modell. Sőt, lassan már azt sem lehet mondani, hogy a Volkswagen Passat átemblémázott változata volna a Superb, hiszen igazából a következő Passatot már pont a Škoda munkatársai tervezik. A szlovákok sem maradnak ki viszont a buliból, ugyanis a Superb a Volkswagen pozsonyi gyárában fog készülni.