A hétvégén a Hungaroringen jártunk, nehezen tudnánk választani melyik autó volt a kedvencünk
Tavaly szó szerint eltemettük a Michelisz Norbit is foglalkoztató TCR sorozatot miután bejelentették, hogy
az akkori formájában megszűnik. Ezért is volt különleges újra látni a szériát a Hungaroringen körözni, igaz ezúttal már teljesen más a sorozat neve és felépítése is. A TCR World Tour névre keresztelt bajnokság a lokális TCR bajnokságokra építkezik, a 2023-as szezonban összesen kilenc helyszínen csatlakoznak a World Tour versenyzői a helyi bajnokság résztvevőihez. A Hungaroringen a TCR Europe mezőnye egészült ki a nagyokkal köztük a 2019-es bajnok Michelisz Norbival vagy éppen a tavalyi győztes Mikel Azconával. A szervezők szerencsére gondoltak az átláthatóságra is, így könnyedén ki lehet silabizálni ki melyik tabellán érdekelt ugyanis a World Tour résztvevői minden esetben száz és kétszáz közötti rajtszámmal versenyeznek.
A TCR autók bajnokságát nem véletlenül szeretik ennyien itthon ugyanis ezekhez az autókhoz köthetőek a legnagyobb magyar sikerek
Idén még mindig a Lync & Co érkezett a legtöbb autóval, de most először ment az új generációs Honda Civic Type R is TCR autóként a Ringen
Magyar szempontból sajnos nem alakult túl jól a hétvége. Az időmérőn Michelisz az ötödik helyet szerezte meg, míg a TCR Europe mezőnyében versengő Losonczy Levente a tizennyolcadikat. Az első futamon Michelisz hiába ment hibátlanul, a kevés előzési pontot kínáló Hungaroringen nem tudott csodát művelni és a hatodik helyen hozta be a Hyundait, míg a versenyt a Lync & Cóval Yann Ehrlacher nyerte végig az élen autózva. Losonczy a 18. helyet megtartva ért be a célba.
A Lync & Co továbbra is bivalyerős a TCR sorozatban, de a korábbi fullasztó dominanciájuk egyértelműen eltűnt
A vasárnapi futamon a magyarok még a szombatinál is rosszabbul jártak ugyanis mindkét versenyzőnek jó indulattal is két kanyarig tartott a versenye. A fordított rajtrácsnak köszönhetően ezúttal Michelisz a hatodik helyről indulhatott, a rajtot pedig egész korrektül kapta el de az első kanyarban szokásos dulakodásban hátulról kiforgatták a 105-ös Hyundait és a pálya közepére visszapördülő versenyautóba hátulról beleszálltak a riválisok. A magyar versenyző vissza tudott jönni a boxba és a csapat azonnal elkezdte szerelni a bal hátsó felfüggesztést és még a biztonsági autós fázis alatt végeztek, de Norbi autója látszott hogy nem száz százalékos mert a magyar versenyzőnek már az is komoly erőfeszítés volt, hogy egyáltalán egyenesbe tudja tartani az autót. Losonczy még ennél is rosszabbul járt hiszen az autójának az eleje tulajdonképpen eltűnt, miután Micheliszhez hasonlóan belekeveredett a rajt utáni incidensbe, így számára azonnal véget ért a verseny.
Losonczy autóját alaposan helyben hagyták az ellenfelek
Nem csak a TCR sorozatban mentek ugyanakkor magyar versenyzők. A hétvégén egyetlen márkakupaként ezúttal a Renault Clio Cup körözött a Hungaroringen a mezőnyben Lantos Szabolccsal és azzal a Tim Gáborral, akinek a versenyeztetését egyedülálló módon a szurkolói is finanszírozzák ugyanis közösségi adománygyűjtés formájában van lehetőség a magyar versenyzőt segíteni.
A Clio Cup márkakupának megfelelően egyforma autókkal bonyolítja versenyeit, ennek köszönhetően garantáltak az izgalmas csaták és hamar kiütköznek a versenyzői kvalitások
Nem csak a zárt karosszériás, hanem a formulaautózás világában is megméretették magukat magyar versenyzők. A Formula Regional szériában igyekezett helyt állni Révész Levente, a 32 fős mezőnyben egyszer 15, egyszer pedig 16. lett. A másik formaautós nevelőszériában az Euroformula Openben Berta Benjámin versenyzett a hétvégén a Motopark csapat égisze alatt, ahol néhány éve még olyan versenyzők futottak mint Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou de ebből a csapatból tudott feljebb lépni anno Kevin Magnussen is. Berta a hétvégén két hetedik és egy hatodik helyet szerzett a tíz fős mezőnyben.
A formaautós bajnokságokban a leghíresebb utánpótlás csapatok már ezen a szinten is képviseltetik magukat, olyan nagy nevek is mint a Trident, a Van Amersfoort vagy éppen a Prema
Ugyan ezek az autók távol állnak a formaautózás csúcsától a felépítésük ugyan az. A bal képen nem véletlenül takarták le az autó elejét, a kormányösszekötő viszont így is jól látszik, míg a jobboldali felvételen az egyik autó oldaldoboza alulról hőszigetelő anyaggal kibélelve, hogy a kipufogó ne égesse szét kasztnit
A hétvége legnagyobb durranása viszont kétség kívül a névadó GT Open sorozat volt. Habár itt nem volt magyar érdekeltség ebben a sorozatban mindenki megtalálhatta a neki tetsző versenyautókat. A GT3-as autók között szép számmal sorakoztak fel Ferrarik, Lamborghinik, Mercedesek, de akadt a mezőnyben Aston Martin, Porsche, Audi és McLaren is. Összesen 34 autó sorakozott fel a legkomolyabb gépcsodákból és egyértelműen ezek szolgáltatták a legkellemesebb hangélményt is. A Paddock jegyet váltó nézők pedig abban a szerencsés helyzetben voltak hogy az ebédszünetben kimehettek a boxutcába és alaposan szemügyre vehették a versenyautókat.
Választani is nehéz volna melyik GT autó nézett ki a legjobban, de az egyértelmá hogy a Ferrarikra voltak a legtöbben kíváncsiak
A Mercedesek ha nem is nyűgöztek le a kinézetükkel, a hangjukra mindenki egyformán mosolyodott el
Lambrorghinik is futottak szép számmal a mezőnyben, ugyancsak kellemes hanghatások mellett
Ha pedig valaki többre vágyott még ennél is, a főtribünök mögött a Hyundai kiállította a legújabb üdvöskéjét, az Ioniq 6-ot. A piros szín jól áll az egyébként is elegáns megjelenésű autónak, a futurisztikus vonalakhoz pedig sokat hozzádob az digitális visszapillantó.
A Hyundai Ioniq 6 nem csak jól néz ki, villanyautós léptékben a számok is imponálóak esetében, ezekről bővebben itt olvashatsz
Összességében mindenki megtalálhatta a maga számítását a kétnapos rendezvény ideje alatt, az autóverseny mámorából pedig az sem zökkenthette ki a látogatókat hogy a Hungaroring jelenleg igencsak feldúlt állapotban van az átépítési munkálatok miatt, de a felújítás már igencsak ráfér az 1986-ban épült pályára.