Jövőre búcsúzik az Arteon, a jelek szerint végleg
Nagyobb nyereséget szeretne a Volkswagen márkából a cégcsoport vezetése, ezért átszervezik a kínálatot, és ezzel összefüggésben a gyártást is. A cél egyfelől 10 milliárd euró többlet nyereség 2026-ig, másrészt a jelenlegi 3 helyett 6,5% nyereség a teljes forgalomból.
Ez elég komoly fejlődést feltételez, és a Volkswagen csoport vezetői azt is elmondták, hogy ezt hogyan szeretnék elérni. A legfontosabb lépés a kínálat drámai egyszerűsítése. Egyrészt eltűntetik a márka utolsó rétegmodelljét, az Arteont: a gyártás 2024-ben áll le végleg, és biztosan nem lesz közvetlen utód. Másrészt, és ez hozhatja az igazán nagy megtakarítást, a megmaradó modellekből is sokkal kevesebb változat lesz, mint jelenleg.
Példaként azt említették, hogy az ID.7-hez 99%-kal kevesebb konfigurációs lehetőséget kínálnak, mint a jelenlegit megelőző, hetedik generációs Golfhoz. Magyarán egy-két felszereltségi szintet és hajtásváltozatot hagynának meg a tucatnyi lehetőségből egy-egy modell esetén. Így a meglevő modellek gyártási költségét is jelentősen csökkenthetik.
Az ID.7-ből kevés változat készül, ez vár a többi VW modellre is
Egy további módszer, amit bevetnek, a gyártás észszerűbb szervezése a teljes Volkswagen csoporton belül. Az azonos alapú modelleket igyekeznek minden esetben ugyanott készíteni, példaként a fejlesztés alatt álló 25 ezer eurós elektromos modellt említették, amelyet a VW, a Seat, a Cupra és a Skoda márkák számára is Spanyolországban gyártanak majd.
A wolfsburgi üzem várhatóan kisebb szerepet kap a termelésben, mint eddig
Ez utóbbi lépéssel várhatóan csökkenteni kell majd a Wolfsburgban működő központi gyár kapacitását, amely korábban közel évi egymillió autót állított elő. Elbocsátásokat azonban nem tervez a cég: az vezetés szerint a nyugdíjazással természetes módon megszűnő munkahelyeknek köszönhetően nem lesz szükség leépítésekre.