Az információ egyenesen Maxim Sokolovtól, az AvtoVAZ jelenlegi vezetőjétől származik, aki megerősítette, hogy 2027-ig biztosan tovább gyártják az 1977 óta készülő terep-Ladát.
Úgy hallani, hogy a jelenleg Niva Legend néven forgalmazott modell egy kisebb korszerűsítésen is áteshet: ha igaz, két új benzinmotort kaphat a jelenlegi 1,7 literes, 87 lóerős négyhengeres helyére: a más Ladákból már ismerős 1,6 literes 106 lóerős változatát, illetve egy 1,8 literes, 122 lóerős négyhengerest, amely szintén gyártásban van az újabb modellek számára. A tisztább motorokkal így tovább nyújthatják az ős-Niva élettartamát.
A Nivát már több alkalommal megpróbálták leváltani, mindeddig sikertelenül. A 90-es években az AvtoVAZ-nál kifejlesztett utódot az ezredforduló környékén a Chevrolet vette meg, majd visszakerült a Ladához. Így máig párhuzamosan készül az elődjével, most épp Niva Travel néven kínálják. Később a Renault is kifejlesztett egy Niva utódnak szánt prototípust saját, CMF-B jelzésű padlólemezére, de azzal, hogy a francia gyártó megszabadult minden AvtoVAZ részvényétől, ezeknek a fejlesztése sem folytatódhat.
Közben az ős-Niva töretlenül népszerű, ami kedvező árának (jelenleg épp 821 900 rubelbe, azaz kb. 3,5 millió forintba kerül) és jó terepjáró képességeinek köszönhető, amelyekre az orosz úthálózat egy részén továbbra is nagy szükség van.