Ma már nehéz elképzelni de néhány évtizeddel ezelőtt még ezek a járművek voltak a keleti blokk legmenőbb autói. Párttitkárok, tanácselnökök privilégiuma volt Volgával járni, az átlag emberek pedig csak nagyon nehezen juthattak hozzá. A hivalkodáson túl pedig a hivatal is előszeretettel alkalmazta ezeket a gépeket, a Szovjetunióban az egyik legelterjedtebb rendőrautó volt a GAZ-24-es, de a KGB-nek is készült külön egy széria rendkívül alacsony példányszámban V8-as motorral és mondani sem kell, fekete fényezéssel.
Nem csak szedán, kombi is készült a Volgából
A most eladásra kínált Volga ellenben piros festéssel büszkélkedhet. Első ránézésre a külső és a belső is tökéletes állapotban van, valószínűleg nem régiben eshetett át a restauráción. A hirdetés szerint az autó 1987-es évjáratú, így az utolsó generációhoz tartozik amit 1985 és 1992 között gyártottak. Ha minden igaz ebben a konkrét példányban egy 2.4 literes, négy hengeres 95 lóerős erőforrás dolgozik 190 newtonméteres nyomatékkal és hátsókerék-hajtással.
A Volga kezdetben a tehetősek játékszere volt, ám az utolsó évekre a lakosság számára is elérhetővé vált
Ha hihetünk az évjárat megjelölésnek akkor nem csupán felújították a piros Volgát, de egy kicsit ki is csinosították. Az 1985 után készülő GAZ-24-esek ugyanis már nem krómozott hűtőráccsal érkeztek (hanem sima műanyaggal), illetve a króm díszítőelemeket is leszedték és csak a legfontosabb vásárlók kapták továbbra is a "fényűző" részletek megtartásával. Mivel nem ismerjük az autó pontos előéletét felelőtlenség volna messzemenő következtetéseket levonni, de annyi bizonyos, hogy többet költöttek rá, mint amennyit kérnek érte, ám az ukrán rendszám aligha javítja a magyarországi értékesítés esélyeit.
“elsőkerék-hajtással.”
???
Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet, javítva!
Na ez már gopnyik-mobil a javából. Vett rá egy pár kínai LED-fényszórót ami befért az eredeti helyére, mert rájött, hogy a 100% sötétítésű ablaküvegek mögül éjszaka semmit nem fog látni (mondjuk valószínűleg tőle sem látnak mások, mert mindenkit elvakít, de ez részletkérdés). Hátul dupla-kipufogó, hogy onnan is egyértelmű legyen a tuningverda jelleg, nyugati autóra való tuning felnik, még ha a GAZ kerékjáratát már súrolja is berugózásnál. A beltér meg önmagáért beszél – talált valami jó állapotú bontott ülésszettet ami pont befér a Volgába, újrabőröztette, hímzés a fejtámlába, ajtókárpitokba meg mehet a gyémánt minta.
Gyönyörű, mint a vurstliban. A visszafogottságra való hajlam felbukkan, mert nem tolta túl, de azért a néhai jajjdecsúnya blog szovjet külön-kategóriájába még beférne.