Az Audi Sport most is kínál néhány elég meredek típust, de a részleg vezetője szerint még nem fejezték be a fejlesztéseket. Az RS3 és az RS6 típusokból is készülnek erősebb változatok, legalábbis erre utal Sebastian Grams nyilatkozata.
Az RS3-asról például azt mondta, hogy még nem végeztek a típussal: mindenképp továbblépnek az öthengeres, 2,5 literes motorral. Ez jelenleg 405 lóerős, de tudjuk, hogy ennél többre képes: a Donkerwoort F22 sportkocsiban például egy 500 lóerős változata dolgozik, így biztos, hogy a gyári szakemberek is találnak még benne kiaknázatlan teljesítményt. Ráadsául Grams arra is utalt, hogy ezt hibrid hajtás nélkül tervezik.
Az RS6-ból nemrég jelent meg a 630 lóerős Performance változat, ám úgy tűnik, ez nem akadályozza meg, hogy az Audi Sport ezt a modellt is továbbfejlessze. Az igazgató szerint még nem értek el a 4 literes V8-assal hajtott A6-os korlátaihoz.
„Mindig megpróbáljuk a technikából kihozni a legtöbbet… Tehetjük az autót erősebbé, gyorsabbá, élesebbé, bár nem feledjük, hogy az RS modelleknek használható autóknak kell maradniuk: nem veszíthetjük el a gyökereinket.” - mondta.
Idő nem sok maradt az ilyen fejlesztésekre: 2025-re várható az Euro 7 norma bevezetése, ami véget vethet az ilyen sportos típusok pályafutásának, így ha valamivel elő akarnak rukkolni, annak 2024-ig be kell mutatkoznia. Úgy hallani egyébként, hogy jövőre indulhat az Audi Sport áttérése is az elektromos hajtásra, a Q6 E-tron vagy az A6 E-tron RS változatával.