Kiderült, hogy miért bocsátották el a VW csoport szoftverfejlesztő részlegének vezetőit: óriási a lemaradás, a 2025-re ígért Software 2.0 2027 előtt aligha készül el.
Az érzékeny kérdésről a Volkswagen csoport pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz beszélt: elmondta, hogy egyelőre az első generációs egységes autófedélzeti rendszerprogram hibáinak kijavítására koncentrál majd a Cariad. Ennek a munkának az eredménye, a System 1.2 már 2024-re elkészül a tervek szerint. Viszont emiatt elhalasztják a második generációs szoftver fejlesztési határidejét, így ez csak 2027-re vagy 2028-ra kerülhet be a cégcsoport autóiba.
A System 2.0 olyan fejlesztéseket tartalmazott volna, mint a csaknem teljesen önálló, 4-es szintű önvezető rendszer. A tervek szerint már ez került volna a Porsche e-Macan és az Audi Q6 e-tron modellekbe az évtized közepétől, de ehelyett a régebbi System 1.2-t egészítik ki az Intel Mobileye részlegének korlátozottan önvezető megoldásával, és a fenti autók számítógépére a régebbi programot telepítik.
Antlitz szerint a VW fedélzeti programjaiért felelő Cariad új vezetői új stratégiával igyekeznek gyorsítani a fejlesztést: ahelyett, hogy mindent házon belül fejlesztenének, több külső partnert vonnak be a munkába.
A Volkswagennél 2019-ben, az ID.3 és a nyolcas Golf bemutatásának késése kapcsán derült fény arra, hogy az új, a korábbinál sokkal bonyolultabb fedélzeti szotfverek megírása túl nagy falat a vállalt programozóinak. A problémára válaszul a cégcsoport 2020-ban létrehozta a Cariad részleget, amelynek a feladata az összes VW márka szoftverfejlesztésének elvégzése lenne egységes alapokon, de ahogy mára egyértelművé vált, ezzel nem hogy javítottak a helyzeten, de talán még rontottak is.
A szoftverfejlesztés egyébként nem csak a VW-nél okoz problémát: nemrég
a Volvo jelezte, hogy hasonló okokból fél év késéssel kezdődhet az EX90 gyártása.