Nehéz megmondani, hogy csalásról van-e szó, mindenesetre még az Egyesült Államokban is feltűnő volt az a 42 ezer dolláros számla, amelyet a hivatalos Rivian szerviz állított ki egy egyszerű koccanás javítása kapcsán.
Az esetet egy Rivian tulajdonos osztotta meg, aki nek az R1T típusú elektromos pickupjába még február közepén hajtott bele egy másik autó. A ránézésre jelentéktelen sérülés javítását a másik fél biztosítója előzetesen 1600 dollár értékűre becsülték – ez sem olyan kevés, átszámítva 544 ezer forint lenne – és ebbe valószínűleg bármilyen hagyományos autó javítása belefért volna, márkaszervizben, gyári alkatrészekkel és technológiával.
Így nézett ki a sérült autó az ütközés után
A meglepetés akkor érte az ügy szereplőit, amikor a garancia megtartása miatt bevont hivatalos Rivian szerviz két és fél hónap után, április végén visszaadta az autót, alapos fotódokumentációval, és a már említett 42 ezer dolláros számlával. Mint a mellékelt fényképes dokumentációból kiderült, a javításhoz teljesen szétszedték az autót, olyan alkatrészeket is kiszerelve, amelyek még csak a sérülés közelében sem voltak.
Ennyire szedte szét a szakszerviz az autót a javítás elvégzéséhez
Mivel a Rivian R1T elég új modell, és elektromos lévén felépítésében nem is hasonlít más gyártók típusaihoz, egyelőre keveset tudni arról, hogy mennyire javításbarát. De a sérülést nézve érthető módon gyanús a dolog, és ha valóban ennyire drága a javítás, az a Rivian eladásainak is komolyan árthat, hiszen a biztosítók a világon mindenütt a várható kiadásokhoz igazítják a díjaikat.