A Tesla az idén jelentős árcsökkentéseket hajtott végre, és nem látszik, hogy változtatna a stratégiáján. Sőt, úgy tűnik, Elon Musk, a cég alapítója és vezérigazgatója kész feláldozni akár a teljes nyereséget annak érdekében, hogy minél több Teslát állítsanak forgalomba.
Az indoklása egyszerű: azt mondja, a most elmaradó hasznot később, az önvezető funkciók révén kamatostul beszedheti.
Az árcsökkentések ellenére a Tesla egyelőre elég vaskos haszonkulccsal dolgozik: az idei első negyedévben a forgalom 19%-át tette ki a nyereség. Igaz, ez elmaradt a várakozásokban szereplő 22%-tól, viszont az autóipar jellemző nyereséghányadának még így is bőven több, mint a duplája. Magyarán van mit feláldozni, és az árcsökkentéssel elérhetik, hogy az elmúlt években felépített, nagy kapacitású üzemek teljes kihasználtsággal működhessenek.
A terv az idei évre 1,8-2 millió autó, szemben a tavalyi 1,4 millióval, ami ezzel a taktikával simán elérhetőnek látszik.
Vannak persze olyan hangok is, amelyek szerint elhibázott lépés a jelenleg még bizonytalan önvezetés kedvéért feláldozni a biztos profitot, viszont Elon Musk nyilvánvalóan hisz az Autopilot sikerében, és mellesleg az árak leszorítása a konkurencia helyzetét is nehezíti, ami hosszú távon szintén a Tesla előnyére válhat.