A műfaj megalapítója a Dacia Logan, amelyik alig lépett a második generációjába 10 évvel ezelőtt, ám első körben inkább nézzük meg a vetélytársait
Nem is éri meg azon vitatkozni, hogy kimondottan jó autók-e az olcsó szedánok. A válasz ugyanis egyszerű, a legtöbb esetben nem. Ellenben ha csak arra kell az autó, hogy elvigyen A pontból B pontba egy relatíve egyszerű technikával, és hogy akár a család is beleférjen néhanapján, akkor ár-érték arányban egyszerűen verhetetlenek. 2023-ban ráadásul sokaknak ez marad az egyetlen reális választás, ha nem akarnak 15-20 éves autóval járni, de a praktikum terén megszokott igényeikből sem kívánnak leadni. Nézzük hát a választékot
Lada Granta, avagy ami szerintem nem tud elég olcsó lenni, hogy megérje.
Ez már nem úgy Lada, ahogy annyian szeret(t)ük: ezt a Granta tulajok sajnos a saját bőrükön tapasztalták meg
Érdemes azzal kezdeni, hogy miért is olyan kínos ezeknek a modelleknek a megítélése, erre pedig aligha lehetne jobb példát találni a Lada Grantánál. Közös vonás ugyanis ezekben a modellekben, hogy vagy korosodó, vagy pedig olcsó technikára épültek, hogy anyaghasználat és összeszerelési minőség terén nem a legjobbak, illetve motorikusan sem épp a legmodernebb vagy legerősebb megoldásokkal dolgoznak. A többi, később említésre kerülő modell azonban tudott találni egy olyan árat és egyensúlyt, ami ezt legitimálni tudta.
Ez a Ladának nem sikerült, a Granta szerintem leginkább azért tudta eladni magát, mert még ott élt az emberekben a nosztalgia, amikor újdonságként betört a piacra a megújult orosz márka.
Belterében katasztrofálisak az anyagok, a kortársakhoz képest feltűnően minimális a kényelem, de a csomagtartó legalább megvan 520 literes
A Granta ugyanis lényegében minden téren alul teljesít, ez már az alapjait tekintve is egyértelmű. A 2011-ben bemutatott, hozzánk csak 2015-ben elérkezett, de Oroszországban még a mai napig forgalmazott második generáció a karosszériája terén ugyanis inkább csak egy közepes frissítése a 2005 óta gyártott, de műszakilag még a '90-es években gyökerező elődmodellnek. Ez a futómű színvonala, az extralista és a biztonság terén is egyértelmű hátrányt jelent a nagyra pumpált, modern kisautó platformokra épülő konkurenciával összemérve. Persze, ezt mind el lehetne fedni egy kényelmes ülésgarnitúrával és egy színvonalas beltérrel, ám ehelyett újkorában is kényelmetlen fotelek és sorjás, nyeszergő, rosszul összerakott műanyagok fogadtak az utastérben: kis túlzással ehhez képest a korabeli Dacia Logan is Rolls-Royce-ként tündökölt. Hab a tortán az ezer évesnek ható, 1,6 literes, 98 lóerős motor, ami ugyan erősnek számít ebben a kategóriában, ám dinamikai adatok terén még így is csak 11,2 másodperces gyorsulással és 182 km/órás végsebességgel szolgál, amihez a konkurenseinél lényegesen több üzemanyagot is igényel.
Hátulról is esetlen a formája, még ebben a mezőnyben is, ám közel sem ez a Granta legnagyobb problémája
Újkorában is azt gondoltam, és 8 évvel később, a használtpiacon is azt érzem, hogy ennél többet is ki lehetett volna hozni ezen a mindösszesen 4,27 méteren a klasszikus szedán formából. Jelenleg ez az árakon is jól látszik, az egykoron a Logannal azonos összegért hazavihető Grantát a használtpiac látványosan olcsóbbra határolta be, akár már 1,5 millióért kaphatsz 2015-ös gyártású, szép állapotú példányt, mindösszesen 62 ezer kilométerrel, ami magért beszél. Ráadásul a kínálat teteje sem teszi magasra a lécet, a Használtautó.hu 8 jelenlegi találatából 7 marad 2 millió forint alatt.
Peugeot 301 és Citroen C-Elysée: a titkos tippek?
Látszik rajta, hogy olcsó szedán, de hosszú és közel sem annyira aránytalan, ez a karosszéria jóval kevésbé kompromisszumos
Példát vehettek volna az oroszok mondjuk az egykori PSA csoportról, akik szintén ekkoriban próbáltak meg betörni a Dacia Logan uralta kategóriába. Ők ugyanis inkább egy korabeli kisautó-platformot húzták elő a fiókból. Igaz, hogy ez a padlólemez is a Peugeot 206 óta létezett, ám a franciák nem spórolták el a házi feladatot, és az olcsó szedánjuk 2012-es megjelenéséig többször is alaposan átdolgozták az FP1 platformot, ami ezt követően még a látványos megnyújtást és felpumpálást is korrektül elviselte.
A beltér emblémától függetlenül minőségibb a kategóriában megszokottnál
A platformnál azonban egy a hétköznapi felhasználó szemszögéből sokkal fontosabb dolgot is eltalált a PSA csoport, méghozzá a kényelmet. Ezek az autók futómű és ülések terén is puhára hangolt, kellemes, és helyenként még az anyagminőségre is áldozó modellek, így egyértelműen többnek tűnnek a keleti konkurenciánál. A probléma azonban az újkori árazás volt, amíg a Lada és a Dacia ugyanis egy teljes forinttal 2 millió alatt kínálta a belépő modelljeit, addig a Peugeot és a Citroen 3 150 000 forintos indulóárral adta a 4,44 méter hosszú és 2,65 méteres tengelytávolsággal, illetve 506 literes csomagtartóval rendelkező alap-szedánját. A belépő motor itt mind a két logó esetében 1,2 literes, 72 lóerős, háromhengeres. Természetesen ez még a Ladához képest is gyenge a 950 kilogrammos karosszériában, ám a WLTP szerint (és a valóságban is) 2 literrel kedvezőbb fogyasztás joggal kárpótol a célközönség számára fontos, főleg városi használatban. Ez a típus ráadásul felárért az alapmotor négyhengeres, 1,6 literes, 116 lóerős változatával, illetve akár 1,5 literes, később pedig 1,6 literes dízelmotorral is kérhető volt, amelyek már tényleg minden téren köröket vernek nem csak a Grantára, de még a Loganra is.
Minden szögből találni benne kreativitást, az 506 literes csomagtartó sem csúfítja el
Szerencsére ez a minőségbeli ugrás a használtpiaci árakon nem igazán látszik, ebből a két típusból is találni 2 millió forint alatt. Tagadhatatlan, hogy a szebb példányokért itt már akár 2,5 milliót is elkérhetnek, ám a mai piacon egy 10 éves, vagy annál fiatalabb autóért az sem nevezhető rossz árnak. A Használtautó.hu kínálatában, árkorlát nélkül jelenleg 29 darab 301-est és 24 darab C-Elysée-t találni, a két típusból pedig összesen 23 találat fér be 2,5 millió alá. A legolcsóbb példány egy 1,5 millióért kínált, 353 ezret futott dízel, 2014 végéről, ám alig 100 ezer forinttal drágábban már csak 269 ezret mutat az egy évvel idősebb autó órája. A képek alapján szépnek tűnő, 200 ezer kilométer alatt futott találatok 1,8 millió forint környékén kezdődnek, de 2,5 millióért már bármelyik motorral találhatunk rendben tartott autókat, akár nagyobb motorral, még kevesebb kilométerrel, vagy meglepően kései évjárattal.
Skoda Rapid és Seat Toledo: bár ne tartanák ilyen jól az árukat!
A legkevésbé a Rapid/Toledo pároson látszik a kategóriájuk, itt már valóban autószerűek az arányok
Újonnan lényegesen jobb vételnek bizonyultak a korábban említett francia párosnál a Skoda és a Seat hasonló próbálkozásai, a Volkswagen csoport ugyanis ezen márkák égisze alatt vezette be saját olcsó szedánjait Rapid, illetve Toledo néven. Hasonlóan a Peugeot és Citroen modellekhez, itt sem tűnt fel elsőre a spórolás a 4,48 méteres hosszúsággal, 2,6 méteres tengelytávval és 550 literes csomagtartóval rendelkező típusokon. Magasabb felszereltségi szinteken például a műszerfalak szín- és anyagválasztéka egy kategóriával feljebb is elment volna, a futómű jól hozta a Volkswagen csoportól elvárt feszességet, a platform pedig érezhetően modern, az ötödik generációs Polóval osztozott.
A beltér is kompromisszummentesnek tűnik, legalábbis első ránézésre biztosan
Motorok terén a 75 lóerős, 1,2 literes MPI szívómotor járt alapáron, de rengeteg TSI és TDI példány is az utakra került, amelyek szintén a magasabb kategóriák színvonalával szolgáltak. Fontos megjegyezni, hogy ezek már az átdolgozott, gyerekbetegségeiktől megszabadított TSI erőforrások 85, 105 és 122 lóerővel, míg dízelfronton a korai évjáratok az 1,6 literes, 105 lovas CR négyhengerest kapták meg. Komoly előnynek nevezhető továbbá, hogy a csomagtartójuk a hátsó szélvédővel együtt nyílt, a hatalmas raktérnyílás pedig verhetetlen praktikummal ruházta fel a párost, kivéve persze akkor, ha belevesszük a képbe a Logan kombiváltozatát.
Az egyik legnagyobb ütőkártya az ötajtós kivitel és az emiatt könnyen pakolható, 550 literes csomagtartó
Az igazi aduász azonban az ár volt, ezek a modellek ugyanis gyakori akcióikkal szinte mindig a francia riválisoknál olcsóbban indultak, korabeli cikkekben 3,2-ről 2,9 millióra lerúgott alapárakról is olvashatunk. A két rokonmárka jó hírneve azonban gyorsan megfordította ezt az arányosságot, ma már jóval drágábban kapni őket a Peugeot és Citroen konkurenseknél. A Használtautó.hu 136 találatból álló kínálata 1,99 milliónál indul egy 85 lóerős Rapiddal, de 2,3 millióért már dízel Toledót is kapni. 2,5 millióig összesen 19 találatból válogathatunk, ám ebben az ársávban már akár 2016 végén gyártott autókkal is találkozhatunk.
Dacia Logan, a kategória királya?
A Logant az ára helyezte más dimenzióba
A legfontosabb kérdés azonban mindig is ugyanaz kell, hogy legyen ebben a kategóriában. A kérdés, ami új autóként a fenti modellek sorsát is megpecsételte már a bevezetésükkor: hogy miként viszonyulnak az akkoriban 1,99 millió forintról induló Loganhoz. A Granta kivételével a válasz egyértelmű: mindegyik jobb autó volt a Clio platformra épülő, 4,34 méter hosszú, 2,63 méteres tengelytávval és 510 literes csomagtartóval rendelkező francia-román modellnél, de hiába.
A beltér még véletlenül sem Granta színvonal, ám a PSA vagy a VW konszern szintjéhez sem ér fel, nagyjából a kettő között félúton foglal helyet
Gyorsan rájöttek ugyanis a gyártók, hogy olcsóbban, vagy azonos áron úgysem fognak tudni értelmezhető autót adni, így minőségben is magasabbra próbálták tenni a lécet, ám egy ilyen árérzékeny piacon ez a lépés azonnal ki is zárta a sikert. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Granta eladhatósága, ami a másik irányból közelített, és megmutatta, hogy reálisan mit kaphatunk azért az 1,99 millió forintért. A francia riválisok azonban egyértelműen kényelmesebbek és tágasabbak, míg a cseh és spanyol konkurensek praktikusabb karosszériával és bőségesebb motorválasztékkal készültek, hiszen a Logan az 1,2 literesnek csúfolt, ám a valóságban csak 1149 köbcentis szívó alapmotorjával és a 0,9 literes, feláras turbósával vitte a benzinfrontot, míg gázolajjal csak az 1.5 dCi üzemelt.
Szedánként is hatalmas a puttonya, ráadásul nem is ordít róla a kisautó platform
Csak az a fránya ár ne lett volna, merthogy a vásárlók döntése egyértelmű ítéletet hozott: inkább kötöttek kompromisszumot az árelőnyért.
A Logan ütőkártyája azonban a használtpiacon kissé elveszni látszik, alig olcsóbb a konkurenciánál, valahol a franciák környékén helyezkedik el.
A legolcsóbb példányok itt is 1,5 millió forint körül mennek, míg a szebb, kevesebbet futott példányok 2-2,5 millióért kelletik magukat ebből a korosztályból.
A használtpiacon sokkal komolyabb előnynek tűnik, hogy a Loganból létezett az 573 literes csomagtartóval rendelkező, MCV névre keresztelt kombi
Van más választás ennyiért?
Persze, ezek csak a leggyakoribb olcsó szedánok, akad még olasz próbálkozás is Linea, majd később Tipo néven, ám az előbbiből elég szűkös a kínálat, az utóbbi pedig már drágább a fentieknél. Ha viszont kimondottan taszít az olcsó szedánok kategóriája, akkor sincs minden veszve ebből a keretből, még a jelenlegi piacon is találhatsz néhány kósza egyterűt, vagy mondjuk relatíve sokat futott Octaviát, no meg kései, és akár korrekt állapotú, emészthető futásteljesítménnyel bíró H Astra Classicot is. Mindnek megvannak a maga különlegességei, és mindegyikből lehet néha napján jót kifogni ebben az ársávban, ám hogyha az adott típuson belül válogatni szeretnél, akkor egyértelművé válik, hogy komoly kínálat csak az egyébként is olcsónak szánt modellekből mutatkozik. Az már más kérdés, hogy egyáltalán megéri-e a váltás ezekre a modellekre, ha mondjuk egy néhány évvel öregebb, ám magasabb kategóriás autóból ülne át valaki.
Ha csak ezek közül szemezgethetnél, te melyik olcsó szedánt választanád?
A Citroen/Peugeot alapjában véve igen vonzó, de sajnos meglehetősen rosszul hangolt a hátsó futómű. Ja és hátsó fejtámla nincs. (Amúgy szerintem a C3 sokkal jobb vétel volt.)
A Skoda/Seat viszont tudtommal sosem volt olcsó magánembernek. Évek alatt többször lepattantam róla. Bevezetésekor csavarra azonos felszereltségű Octáviához képest pont 200e Ft volt az árkülönbség. Ezek után a 18%-20%-os kedvezmény sem sokat segített, hiszen az Octáviára is járt… És rögtön érződik a különbség a két kocsi között. De tény, hogy a futóműve határozottan a legjobb kompromisszum a cikkben lévőkhöz. A Rapid még a legutolsó évben is 4M Ft volt klímával, szerény felszereltséggel. A PSA-kat szerintem jobban akciózták, hasonló felszereltséggel ennél olcsóbb volt. Akkoriban viszont simán volt még 7-es Golf listaáron 4M-ért a 85 lovas turbóval, két szinttel feljebb 1.4-es 5M-ért (alku után), és akkoriban nagyon szabad volt bármilyen extrém konfigurációt rendelni (Pl. fapados olcsó autó holttérfigyelővel és automata váltóval.)
A Fiat viszont igen sokáig 3,6M volt az egyszerűbbik klímás kivitellel, de nem turbós. Rövid ideig volt jó áron az 1.0 turbó. Ha nem öregszik benne vészesen az anyag, akkor határozottan jó vétel.
A Daciába olyan nagyon sok extrát nem lehetett rendelni, de a „panaszmentes” modell (klíma, tempomat, ülésfűtés, tolatóradar…) inkább 2,4->3M Ft utat járta be.
Ilyen árkategóriában döntő lehetett egy jó THM is… Flottás árak viszont lehettek abszurd alacsonyak is a Skodáknál, hiszen aztán a szerviz sokat hoz konyhára céges futásteljesítménnyel.
És hogy teljes legyen a kitekintés: 2019-ben még 4M volt az S-Cross tempomattal és 1.0T motorral.
Nem is értem hogy miért kell állandóan beleállini a Ladába mikor az összes felsorolt közül az a legmegfelelőbb a mindennapi használatra! Anyagminőség nem rosszabb mint akár melyikben. Meneteljesítménye Ladáé a legjobb… És a legmasszívabb is most hiába van valamiben 150légzák meg egyéb hülyeségek ha a kasztni harmat gyenge… Konkrétan ha elédlrepül egy lepke fejedre hajtogatja az egész autót…? Erre van is egy saját példa: nekem volt egy Kalinám elgyurtam egy őzet (nem lepkét???)kb: 40km/h sebességgel lámpa+lökhárító kuka rendeltem hozzá összesen 42ezer ft volt otthon ki is tudtam cserélni? Sors iróniája hogy egy ismerős is járt arra pár hét múlva Dacia Loganal kb. Ő is 40-el gyurta el hát… Fél eleje a Daciának eltűnt és majdnem 600ezer lett a javítás…? Na erről ennyit…
Amúgy most én is Logant (is) használok semmivel nem jobb a Ladánal gyengébb is a motor jóval 16mp/100km/h 73le… Anyagminőség sem jobb a Ladánál sőt egy két helyen jóvá gagyibb megoldás van mint a Ladánál. Jóval masszívabb autó mint a Dacia,utánfutót is sokkal jobban húzza.
Ára is azért annyi mert csak az alapár egyezett meg a Dáciával? egy jól felszerelt Lada anno 2,9misi volt egy hasonló sőt annyi minden nem is volt a Daciában az pedig 3,6misi volt?
Meg hát ha annyira rossz lenne nem lenne eladási listán torony magasan Oroszországban sem?
Azért azt marhán „birom” hogy mindíg olyan kritizálja semmitérő érvekkel a Ladákat aki nem hogy használt ilyeneket (mondom használt tehát: utanfutó húzás,földesút,4felnőttel stb…) de még csak nem is látott de nem közelről még távolról sem ?
Jó egy biztos hogy nem nőknek és főleg nem nőérzetűeknek való??? (bár attól függetlenül van egy pár nő ismerősömnek Kalinája,Grantája,Vestája?)
Van amiben igazad van de van következménye, tehát amúgy másban nincs. 🙂
Ha világvége autó érzést akarsz fillérekért a többihez képest akkor a te autód lehet a lada.
Ha hallottál programozott gyűrődési zónákról meg „gyalogosbarát” kisebb súlyú járműbarát autóorrkiképzésről akkor felejtsd el a ladát. Kicsit ez olyan hogy a ladád érted van a többiek meg meg is dögölhetnek érzés.
A motorja jobban ugorhat mint a butított és kisebb renault motorok ez ok, de mi a helyzet a károsanyag kibocsátással és a fogyasztással???
Értem én hogy annak csak 42 ropi volt a jav költsége a dákóé meg 600 ezer, ez azt jelenti ilyen a kapitalista biznisz meg azt hogy ha veszel olyan használt 5x töréstesztes nyugati autót ami rengeteg van már a bontókban is akkor kijöhetsz ugyanennyi akár színazonos bontottból.
Ok az nem új autó meg a lerúgott telefingott 20 éves passzát szél a német f betűstől ami amúgy volkswagen cigóautó járóka junior sose kapsz újautóérzést. Megértem mindenki be van kattanva valamire. hát én egyikre sem…
Hát a lényeg pont az hogy mindenben igazam van?
„Gyalogosbarát” programozott gyűrődési zóna… (Igen hallottam róluk…) Egy nagy átverés az egész mert ha elgazolsz valakit az így is úgy is megsérül tehát (jobb esetben) kórház a vége? Tehát valójában ezek a mondvacsinált gyűrődési zónák meg egyéb hülyeségek (ahogy mondtad?) csak és kizárólag a kapitalista bizniszről szól SEMMI másról ?
Fogyasztás,károsanyag kibocsátás… Euro5 motor van és 6-7,5l/100km a fogyasztás az említett Ladákban (nem 25l/100km…?) Amit beszéltünk ha pl. elütsz egy őzet nem lesz a Lada totálkáros tehát (szinte) fillérekből feljavítod mehet tovább 20évig…? vagy tovább ? Ha más autóval elütöd az őzet az teljes totálkár (mert nem érdemes megcsináltatni gazdasági totálkár…) tehát vehetsz másik autót és akkor hol a környezet védelem??? Ez ugyan olyan mint a villany autó…? Csak látni kellene fától az erdőt…?
Ezek közül azért messze a Seat Toledo, Skoda Rapid páros a legjobb, de egyben a legdrágább is. Az is óriási előny, hogy csomagtérajtó egy ötödik ajtó, így sokkal praktikusabb. Arra azért nem árt figyelni, hogy milyen motorral veszi az ember. Mert nem úgy van – vagyis csak részben -, ahogy a cikk írja, hogy ezek már az átdolgozott, javított TSI-k. Az 1,2-es esetében a 86 LE-s és a 105 LE-s, valamint az 1,4-es 122 LE-s változat láncos motorok, ezekkel nagyon könnyen lehet probléma. Én mindenképpen kerülném. Ellenben az 1,2-es 90 LE, az 1,2-es 110 LE-s és az 1,4-es 125 LE motorok már valóban az átdolgozott verziók, ezek mind vezérműszíjas motorok. Nagyságrendekkel kevesebb problémával, mint a láncosok. A dízelekkel nincs különösebb probléma.
Kicsit csodálkozom, hogy a Reanult Fluence kimaradt a felsorolásból, az is kapható 2 millió körül.
Igen, ez így van, de nézni kell a motorkódokat, mert a Golfban/Octáviában volt NEM láncos 86LE is 🙂 Millió változata van ezeknek is…
Ott a pont a Fluence miatt, azok is 3,6-ért mentek újonnan…
Akkor születtek a Balenok is, nem annyira vészesen kicsi a csomagtér, és van hely az utastérben…
Az elhanyagolt dízelektől én is hülyét kapok, de láttam már Golf III tdit, ami se hidegen, se terhelve picit sem füstöl, mert megcsinálták rendesen. Ezt a kocsit nullkilométeresen vezettem/vezettük, és aprócska füst se volt hidegen. Cserébe persze volt mikroszemcse és NOx bőven, de azok nem látszanak 😀
Kíváncsiságból megnéztem – ha már a Fluence kimaradt -, hogy Renault Latitude mennyiért kapható. Igazából ez két koreai kocsi Renault köntösben (Fluence = Samsung SM3, Latitude= Samsung SM5) Nagyon sok km-rel van egy darab 2 millió alatt, de van több is 2,5 millió körül. Igaz, hogy ezek 10 évesek elmúltak, mert 2011-es vagy 2012-es évjáratúak. De ennyit talán megér, amelyik még nem kerülte meg kétszer a holdat. Ez azért más kategória, mint a cikkben szereplő kocsik és a 2.0 dCi motor is egész jó hírű. Ezzel együtt nyilván a fenntartása sem annyi lesz, mint egy szívó benzines Dacianak, de a kényelme is más liga.
Egyik ocsmányabb és szerethetetlenebb, mint a másik. De persze legalább újak, igaz?! Úristen…
Ennyi pénzért már használt AUTÓT is lehet kapni, ami kilométerek százezreit tudja még.
Ok, rendben! DE mondj valamit, ami a felsorolásban nem szerepelt? A feltétel, hogy 10 év körüli legyen (tehét max. 2011-2012 lehet a legöregebb) szedan és 2 millió körüli áron (max. 2,5-ig).
Igaz ebből a szempontból a Seat Toledo/Skoda Rapid páros is kicsit kilóg, mert külsőre valóban szedan forma, de a valóságban inkább 5 ajtós, mert felnyílik a hátsó szélvédő is. Megjegyzem, talán ezért is praktikusabbak, mint a többi autó, ami a cikkben szerepel.
nick:
„DE mondj valamit, ami a felsorolásban nem szerepelt? A feltétel, hogy 10 év körüli legyen (tehét max. 2011-2012 lehet a legöregebb) szedan és 2 millió körüli áron (max. 2,5-ig).”
Már a kérdésfelvetés és ez az általad feltételként jelentkező szempontrendszer is kellően világosan elárulja, hogy egy valódi agymosott fogyasztó vagy, egy derék, idomított konzumidióta, aki képtelen kilépni a „minél újabb – annál jobb” paradigmán. Tényleg szánlak. Miért KELL olyan autót venni, ami 10 év körüli legyen vagy fiatalabb? Miért KELL olyan autót venni, ami amúgy NEM TETSZIK? Miért kell pénzt adni az egyre silányabb termékekért? Miért? Miért? Miért? Persze a kérdés nem költői: mert a hozzád hasonló megvezetett birkák megveszik. Hogy én mit vennék 2 millióért? Elsőként egy olyan autót, ami TETSZIK és ami ÖRÖMET OKOZ. Mert akkor nem fáj költeni se rá. Második szempontként pedig olyat, ami már kellően biztonságos is, és megfelel az igényeimnek. Vagyis inkább egy szép állapotú bármi a ’90-es évekből, mint valami degenerált és szerethetetlen korcs az elmúlt 10 évből. Tennék rá egy alvázvédelmet és aztán boldogan használnám évekig, évtizedekig.
Húúúú valahol nagyon eltévedtél! Olvastad a cikket? Igazából elég lett volna a nagy, vastag betűs címét elolvasni.
Nem én találtam ki, hogy 10 év körüli szedan 2 millió forint körül, hanem a cikk szerzője. Autós oldalakon nagyon sok ilyen cikk van, mint pl. „középkategóriás benzines kombik” vagy „7 személyes családi autók” vagy ” 5 éves prémiumok” és még sorolhatnám sokáig. Ezeknek a cikkeknek az a lényege, hogy a szerző által kitalált követelményeknek megfelelően áttekintik a piacot és segítenek eligazodni azoknak, akik esetleg éppen abban a kategóriában terveznek autót venni. Ha neked nem tetszik, akkor nem tartozol ebbe a kategóriába. Én ezek közül a Seat Toledot vagy a Skoda Rapidot venném meg esetleg, a többit én sem, ilyen-olyan okokból, de elolvastam a cikket, mert érdekelt. Te meg írtál egy hozzászólást valószínűleg figyelmetlenségből. Ha a sportújságban az olasz focistákról szól egy cikk, akkor oda lehet írni alá, hogy sokkal jobbak az amerikai kosarasok, de sok értelme nincs.
A másik része meg, attól, hogy másnak éppen egy Dacia Loganra van szüksége, még egyáltalán nem hülye, vagy nem idióta, nem agymosott stb. Csak éppen másra van szüksége, más tetszik neki, más az igénye.
Én is írhatnám, hogy amit te írsz, az egy oltári baromság, hiszen ki a fene venne 25-30 éves autókat. De nyilván neked más a szemléleted. Én pl. – ha tehetem – akkor minél újabb autókkal járok, mert fontos a biztonság, de talán még fontosabb, hogy mindig rendelkezésre álljon az autó, azaz ne álljon a szervizben, csak azon az 1 napon, amikor az éves szerviz van és az előre tudom. Nekem is van olyan ismerősöm, nem is egy, akinek 20 év fölötti BMW-je van, mert szereti szerelgetni, szeret mindig foglalkozni vele kicsit, és nem feltétlenül szükséges, hogy minden nap menjen vele, mert nem azzal jár dolgozni, tudja nélkülözni.