Az Európában szinte ismeretlen Force Motors bővítette kínálatát egy új terepjáró-jellegű járművel, bár ránézésre is sejthető, hogy ha új is, frissnek vagy korszerűnek nem igazán nevezhető a típus.
Tulajdonképpen a 90-es évek óta létező Force Trax és Ghurka típusok valamivel kényelmesebb változatáról van szó: míg az előbbiek 11 vagy 13 személyesek, és az utasok egy része a menetirányra merőlegesen ülhet bennük, addig a Citiline négy előre néző üléssort tartalmaz. Ezek közül az első és a harmadik kétszemélyes, a második és a negyedik háromszemélyes, így az 5,12 méter hosszú és 1,82 méter széles autó belső terét csaknem tökéletesen ki lehet használni.
Főként oldalról látványos a hasonlóság a Mercedes G osztállyal
A Citiline és az első generációs Mercedes G osztály hasonlósága egyébként nem egészen véletlen. A Force Motors az 1958-as kezdetek óta régi német technikát gyárt, az új modellben is egy régi, 2,6 literes, négyhengeres, Mercedes eredetű dízelmotor dolgozik, amely 90 lóerőt ad le 3200-as fordulatszámon, és ötfokozatú váltóhoz csatlakozik. A szögletes karosszéria erős létraalvázra támaszkodik, ami a helyi útviszonyok mellett határozottan előnyös tulajdonság. Az európai szemmel nem különösebben kifinomult járműben a kétzónás klíma az egyetlen igazi luxus, ami az India nagy részét jellemző időjárás mellett nem csoda: a nagy belső térben a hátsó utasok külön állíthatják maguknak a légkondicionáló intenzitását.
Elég zsúfolt hatást kelt, ha minden ülésre jut valaki
Az egyszerű technika ellenére a Force Motors járműve, amely tekinthető egy terepjáró és egy kisbusz sajátos keverékének, nem kifejezetten olcsó: 1,5 millió rúpiáért adják, ami bő hatmillió magyar forintnak felelne meg e cikk írásának pillanatában.