A több villanyautó jobb levegőt eredményezhet, viszont érdemes észben tartani, jelenleg csak részben megoldott az elhasznált akkumulátorok újrahasznosítása
A kutatás készítői a 2013 és 2019 közötti időszakot vizsgálták a légszennyezés és a forgalom sűrűségének szempontjából, sőt még a sürgősségi osztályok látogatottságát is kielemezték erre a periódusra vetítve. Bármily hihetetlen az eredmény valóban azt mutatja, javuló tendencia figyelhető meg az olyan területeken, ahol kevesebb belsőégésű motorral szerelt autó közlekedik. A Keck kutatói szerint ez a számok nyelvén annyit jelent, hogy ha 1000 emberre 20 zéró károsanyag-kibocsátású autót számolunk akkor 3,2 százalékkal csökkenthető az asztmaszerű megbetegedések száma. A tanulmány első éveiben ez az átlag 1,4 egység körül mozgott, 2019-re viszont 14,6 egységre nőtt az ezer embere jutó villanyautók száma az államban.
Kalifornia meglépte az EU-ban is megszabott 2035-ös határidőt, a hírek szerint a többi állam is követheti a példájukat
Kalifornia egyébként is egyre szigorúbban áll a belsőégésű motorokhoz. Tavaly augusztusban született döntés az új benzines és dízeles autók értékesítésének tilalmáról, amely 2035-ben lép életbe, de hangsúlyozták, hogy a "régivágású" autókat sem tiltják ki az utakról, illetve a használtpiacot sem szántják be teljesen. A kaliforniaiak viszont a több mint egy évtized múlva esedékes határidő előtt is szeretnének előrébb lépni, hiszen 2026-ban már legalább 35 százalékos piaci részesedést kellene elérniük a zéró károsanyag-kibocsátású autóknak, 2030-ra pedig legalább hatvannyolcat. Viszonyításképpen a 2022-ben 19 százalék volt a ZEV-ek részesedése, 2021-ben pedig 12 százalék. Ettől függetlenül tagadhatatlanul szorul a hurok a belsőégésű motorral szerelt autók körül Kaliforniában: szintén tavaly nyáron döntött úgy Los Angeles kormánya, hogy nem épülhet több benzinkút az angyalok városában, helyette villanyautó töltőket kell létesíteni.
3%?!
Hát könyörgöm, a hibahatár is nagyobb!
De igazából csak kb 2%-ot mértek, ezt felszorozva a 2019-ben még nem jelen lévő 20/1000 e-autót feltételezve 3%.