Az EX90 már itthon is elérhető, alapára 42 millió forint. Az öt méter feletti SUV hétüléses és 408 lóerős
Tizenegy évvel ezelőtt légüres térbe érkezett a Tesla Model S, mára viszont a konkurencia is kigyúrta magát, nincs olyan könnyű dolga az amerikai gyártónak. Az erősödő verseny árcsökkentésre kényszerítette a Teslát, amit már a hazai vásárlók is érezhetnek. A legolcsóbb Model 3 most már 22 helyett 19 millióért vihető haza, a Model Y esetében 5 millió az engedmény. Ezt a Ford nem nézhette tétlenül, a Mach-E árából átlagosan 4500 dollárt engedett, a Volvo viszont köszöni szépen, elégedett a saját áraival.
Akinek túl nagy az EX90, az választhatja a feleannyiba kerülő XC40-et, villamos vagy plug-in hajtással
A magabiztos kijelentést a 2022-es év negyedik negyedéves pénzügyi jelentése után tette a Volvo, így gyaníthatóan kedvező számokat hoztak össze a svédek. A vezérigazgató nyilatkozata szerint soha nem látott kereslet mutatkozik a cég elektromos autói iránt, tavaly az értékesített mennyiség 18 százalékában nem volt hagyományos erőforrás, ez 6%-os növekedés 2021-hez képest. A rekordméretű kereslet rekordméretű várólistát is eredményezett, így a Volvo nem látja értelmét az árcsökkentésnek. Nemrég a General Motors, a BMW, a Mercedes-Benz és a Hyundai is nyilatkozott, jelenleg egyik gyártó sem érzi szükségét az árak mérséklésének.
Az XC40 formásabb testvére a C40 Recarge, a kupés SUV viszont csak elektromos hajtással kérhető
A nyakamat tettem volna rá már előzetesen, hogy az európai annyira büszke és sznob, hogy nem fog árat csökkenteni. De majd ha a Tesla úgy gyártja a kocsikat, mint a Hot Wheels vagy a Matchbox, akkor ne sipákoljanak állam bácsinak, hogy pénz kellene…
Ezt a baromságot már több helyen elnyomták a Volvónál.
Hát persze hogy emelkedett az elektromos részesedése, mivel az összes motorjuk (legalább mild-) hibrid, a versenyképes dízeleket meg kivezették.
Össze is hoztak egy 12%-os csökkenést 2022-ben, ami tényleg enyhe ahhoz képest hogy mennyit emeltek szinte az összes modellüknél az árakon…